گروه حوادث: مرد جوانی که با خونسردی، دست به سرقت از 50 انباری مجتمع‌های مسکونی زده بود، در جریان بازجویی‌ها ادعا کرد که در تمامی موارد، در آخرین لحظه بسته شدن در، وارد مجتمع می‌شد

اواخر مرداد ماه امسال ماموران کلانتری 112 ابوسعید، در جریان سرقت‌های مشابه از انباری‌های‌ مجتمع‌های مسکونی قرار گرفتند.

شاکیان مدعی بودند که در روز وقوع سرقت‌ها، ساکنان مجتمع‌، جوان ناشناسی را دیده‌اند که با لباس سربازی در اطراف مجتمع پرسه می‌زده است اما دقایقی بعد با یک گونی برنج از مجتمع خارج شده است.

با این اظهارات، پرونده این سرقت‌های زنجیره‌ای، با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم اداره آگاهی تهران قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات پلیسی برای شناسایی مرد جوان ادامه داشت، صبح 20 آبان ماه، ماموران پلیس در جریان دستگیری یک جوان ناشناس از سوی ساکنان یک مجتمع مسکونی در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند.

با حضور ماموران، مشخص شد ساکنان مجتمع، این مرد جوان را در حالی که قصد سرقت داشته، دستگیر کرده‌اند.

مرد جوان که لباس سربازی به تن داشت، زمانی که با ماموران پلیس روبه‌رو شد ادعا کرد که برای یکی از ساکنان مجتمع «احضاریه» آورده است اما از آنجا که دلیلی برای اثبات ادعایش نداشت، سرانجام مجبور به گفتن حقیقت شد و به سرقت از انباری این مجتمع و ده‌ها مجتمع مسکونی دیگر اعتراف کرد.

جوان سابقه دار، در جریان بازجویی‌های پلیسی از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی، با اعتراف به 50 فقره سرقت از انباری مجتمع‌های مسکونی؛

درباره شگردش در سرقت‌ها گفت: از آنجا که می‌دانستم ساکنان مجتمع‌های مسکونی که درهای ساختمان آنها الکترونیکی است، پس از ورود یا خروج از مجتمع منتظر نمی‌مانند تا در کاملا بسته شود، در اطراف مجتمع‌های مسکونی کمین می‌کردم و هنگام ورود یا خروج یکی از ساکنین با خودرو، در آخرین لحظات بسته شدن در الکترونیکی پارکینگ، به سرعت وارد مجتمع می‌شدم و با تخریب قفل در انباری‌ها دست به سرقت کیسه‌های برنجی که در انباری‌ها بود می‌زدم و با این کار تفریح می‌کردم.

وی افزود: در تمامی سرقت‌ها، با وجود آنکه هنگام شکستن قفل در انباری سر و صدا ایجاد می‌شد اما هیچ کدام از ساکنان به محل انباری‌ها مراجعه نمی‌کردند، بنابراین با خونسردی دست به سرقت زده و سپس از مجتمع خارج می‌شدم که با این شیوه در مدتی کوتاه، نزدیک به نیم تن برنج سرقت کردم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: تا‌کنون 10 شاکی شناسایی شده‌اند و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم اداره آگاهی تهران است.

وی با هشدار به ساکنان مجتمع‌های مسکونی تاکید کرد: پرونده‌های جرایم برخی از موضوعات نظیر سرقت از منزل و مغازه، سرقت لوازم داخل خودرو و... که بی‌توجهی مالک، علت اصلی انجام سرقت آسان از سوی سارقان بوده، بخش زیادی از وقت و امکانات پلیس را به‌خود اختصاص داده که این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان با فرهنگ‌سازی‌‌های صورت گرفته، سالیان زیادی است که حل شده است.

کد خبر 71046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز