گروه حوادث: گرداننده باند توزیع تریاک در جنوب تهران، زن جوانی بود که در مقابل مواد‌مخدری که به مشتریانش می‌داد، فقط موتورسیکلت مسروقه از آنها می‌خواست

رفت‌وآمدهای مشکوک به خانه زن قاچاقچی، سرانجام راز تبهکاری‌های او را فاش کرد.
 از مدتی قبل کارآگاهان پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های زنجیره‌ای موتورسیکلت‌ها در جنوب تهران قرار گرفتند، این درحالی بود که تحقیقات نشان می‌‌داد بیشتر سرقت‌ها توسط اعضای یک باند صورت می‌گیرد.

شناسایی سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و آنها مدتی بعد از طریق منابع اطلاعاتی خود دریافتند تعدادی از سارقان به خانه زن جوانی که در زمینه توزیع مواد‌مخدر سابقه‌دار است، رفت‌وآمد دارند.

این سرنخ جدید، مسیر تازه‌ای را در شناسایی سارقان موتورسیکلت‌ها گشود و به این ترتیب تیم‌های پلیسی خانه سردسته باند سارقان را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند و در این بررسی‌ها بود که دریافتند بیشتر موتورسیکلت‌های سرقتی از سطح شهر به خانه این زن انتقال داده می‌شود و زن قاچاقچی در قبال تحویل هر موتورسیکلت به سارقان ، مقداری مواد‌مخدر تریاک می‌داد.

با جمع‌آوری اطلاعات به‌دست آمده، قاضی حیدری، بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی تهران، دستور ورود به مخفیگاه زن تبهکار و بازداشت وی و همدستانش را صادرکرد.

با این دستور قضائی، مخفیگاه زن قاچاقچی به محاصره پلیس درآمد و ماموران، زمانی که گرداننده باند و 2 نفر از همدستانش در خانه حضور داشتند، در عملیاتی ضربتی آنها را بازداشت کردند.

این در حالی بود که ماموران در بازرسی خانه این زن، توانستند تعداد زیادی بسته‌های تریاک را که با وزن‌های مختلف بسته بندی شده بود، کشف کردند و به این ترتیب آنها به مرکز پلیس انتقال یافتند.

من خودم معتادم

«من خودم یک معتادم و برای مصرف خودم مقداری مواد در خانه داشتم، من هیچ‌چیزی درباره موتورسیکلت‌های دزدی نمی‌دانم»

این جملات زن قاچاقچی بود که فکر می‌کرد با گفتن آنها می‌تواند خود را از اتهام قاچاق مواد‌مخدر و خرید اموال مسروقه برهاند اما انکارهای وی زمان زیادی طول نکشید؛ چراکه سایر همدستانش اعتراف کردند که او سردسته باند سرقت بوده است.

«او مجبورمان می‌کرد موتورسیکلت بدزدیم تا تریاکی را که هر روز لازم داشتیم در اختیارمان قراردهد، ما هم معتاد بودیم و چاره‌ای جز اجرای دستورات وی نداشتیم.»

این اعترافات یکی از اعضای باند بود که در دادسرای جنایی تهران به بازپرس حیدری می‌گفت.

سارق معتاد ادامه داد: هر بار بعد از دزدیدن موتورسیکلت‌ها، آن را در اختیار زن قاچاقچی قرار می‌دادیم و او هم آنها را به مالخرانی که می‌شناخت، می‌فروخت.

قاضی حیدری بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی تهران با اعلام این خبر افزود: تحقیقات درخصوص ابعاد فعالیت این باند سرقت و پخش مواد‌مخدر در حالی در پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد که ماموران پلیس تا‌کنون چندین نفر از اعضای باند را دستگیر کرده‌اند و2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از خانه زن قاچاقچی کشف و ضبط شده است.

کد خبر 68512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز