چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بالا گرفتن اختلافات وزیر امور خارجه عراق و برخی نمایندگان مجلس درباره بررسی موضوع توافق نامه سبب شد رئیس مجلس ادامه جلسه چهارشنبه را به فردا پنجشنبه موکول کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، منبع آگاه در مجلس عراق اعلام کرد ، پس از کشمکشهای لفظی بین هوشیار زیباری که برای توضیح درباره توافقنامه به مجلس آمده بود و برخی نمایندگان در مورد توافقنامه، محمود مشهدانی رئیس مجلس عراق یک ساعت تنفس اعلام کرد اما پس از زمان تنفس، به علت خارج شدن نمایندگان از ساختمان مجلس، مشهدانی مجبور شد جلسه امروز (29 آبان) را نیمه کاره بگذارد و ادامه بررسیها در مورد توافق نامه را به فردا موکول کند.

درگیریهای لفظی زمانی شروع شد که احمد مسعودی سخنگوی جریان صدر با نزدیک شدن به تریبون مجلس قصد داشت درباره موافقت اخیر دولت سخن بگوید که با برخورد شدید محافظان زیباری مواجه شد و بدنبال آن نمایندگان جریان صدر از جلسه خارج شدند.

نمایندگان معترض همچنین امروز مانع از آن شدند تا رئیس مجلس عراق برای دومین بار پیش نویس توافق نامه را در صحن مجلس بازخوانی کند.

دوشنبه گذشته نیز اعتراض های گروهی از نمایندگان سبب تعطیلی زود هنگام مجلس شد. هر چند مشهدانی در میان اعتراض ها نخستین بازخوانی توافقنامه را انجام داد اما امروز هیات رییسه موفق به تکمیل دومین بازخوانی توافقنامه نشد.

کد خبر 68821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز