مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

بهترین روغن خوراکی برای لاغری را خیلی از متخصصانی که در زمینه رژیم‌های غذایی سالم تحقیق می‌کنند، روغن زیتون می‌دانند. احتمالاً شما هم در زندگی شخصی خود تجربه خرید روغن زیتون به عنوان اولین قدم از شروع رژیم‌های لاغری را دارید.

image-20220627130110-1.jpeg

با این وجود در یک رژیم لاغری استاندارد و سالم نمی‌توان فقط به روغن زیتون به عنوان منبع چربی سالم اکتفا کرد. یعنی لازم است برای بخش‌های مختلف آشپزی در رژیم‌های لاغری و دستور پخت‌های مختلف، روغن مناسب آن مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این نوشتار شما می‌توانید درست‌ترین انتخاب برای روغن مورداستفاده در رژیم لاغری خود را داشته باشید.

روغن‌های خوراکی طبیعی برای رژیم‌های لاغری

روغن‌های طبیعی نقش مهمی در کاهش وزن و البته حفظ سلامت بدن پس از کاهش وزن دارند. بسیاری از افراد از گنجاندن روغن در برنامه رژیم لاغری خود صرف نظر می‌کنند. این اقدام اصلا و ابدا توصیه نمی‌شود. بعضی از روغن‌های طبیعی می‌توانند باعث کاهش اشتها شده و حتی نقش مهمی در کاهش بافت چربی بدن داشته باشند. روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توان در انواع رژیم لاغری از آن استفاده کرد. اما در این میان تعداد محدودی روغن وجود دارد که هم به کاهش وزن کمک می‌کند و هم سلامت شما را در طول دوره رژیم غذایی تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این روغن‌ها عبارتند از:

روغن کنجد

نقش این روغن در انواع رژیم‌ کاهش وزن به اندازه‌ای مهم است که خرید روغن کنجد را باید قبل از شروع دوره رژیم انجام دهید. این روغن چربی‌های تجمع‌یافته در اندام‌ها را به نوعی ذوب کرده و باعث کاهش وزن می‌شود. ازطرفی روغن کنجد سرشار از مواد و عناصری است که سلامت بدن را ارتقاء می‌بخشد. روغن کنجد سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش داده و هورمون‌ها را تنظیم می‌کند.

این محصول حاوی ماده خاصی است که رسوبات چربی تجمع‌یافته در بدن را نابود می‌کند. این ماده برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوره رژیم غذایی و بهبود سردردهای مداوم ناشی از رژیم غذایی مفید است. خواص منحصر به فرد روغن کنجد باعث بهبود حافظه، مقابله با پرخاشگری و بی‌خوابی و خلاص شدن از استرس که معمولاً در طول دوره های رژیم کاهش وزن بوجود می‌آید، می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید روغن کنجد کلیک کنید

از چه روغن های خوراکی برای لاغری استفاده کنیم؟

روغن زیتون

روغن زیتون مهم‌ترین ماده غذایی رژیم مدیترانه‌ای و بسیاری دیگر از رژیم‌های غذایی مطرح در تمام دنیا است. این محصول علاوه بر کاهش اشتها و از بین بردن بافت چربی تجمع‌یافته در بدن، سلامت پوست و موی شما را در طول رژیم غذایی تأمین می‌کند. روغن زیتون باعث جذب بهتر عناصر موجود در سبزیجات می‌شود و از این جهت بهترین گزینه برای چاشنی سالادهای رژیمی است. روغن زیتون از قلب و مغز شما محافظت کرده و اجازه بروز بیماری‌هایی مانند دیابت یا اختلالات سلولی را نمی‌دهد.

برای مشاهده قیمت و خرید روغن زیتون کلیک کنید

نقش روغن‌های طبیعی در انواع رژیم‌های لاغری

روغن کنجد پایه ثابت دستور پخت و سرو غذاهای مختلف در آشپزی کره ای، ژاپنی و به طور کلی آسیایی است. مناطق مدیترانه و خاورمیانه به وفور از روغن زیتون در غذاهای خود استفاده می‌کنند. هر دوی این روغن‌ها فواید مشابه و مهمی دارند که به وجود آن را در هر سبک آشپزی و رژیم غذایی ضرورت می‌بخشد:

کاهش شاخص توده بدنی، کاهش وزن و کاهش اندازه دور کمر:

هر دو روغن زیتون و روغن کنجد چربی‌های اشباع‌ نشده ای هستند که تأثیر مثبتی در تنظیم چربی خون شما دارند. در پژوهش‌هایی که بر روی این دو روغن انجام گرفته است، میزان تری‌گلیسیرید خون، کلسترول بد خون، وزن بدن و اندازه دور کمر افراد کاهش یافته و کلسترول خوب خون آنها افزایش یافته است. کسانی که از روغن کنجد استفاده می‌کنند، بزرگترین اثرات را در کاهش تری‌گلیسیریدها و کلسترول بد خود تجربه کرده اند. کاربران روغن زیتون علاوه بر بهبود تنظیم چربی خون خود، از کاهش شاخص توده بدنی نیز برخوردار بوده اند.

تأمین مواد غذایی موردنیاز بدن در رژیم لاغری:

روغن کنجد و روغن زیتون هر دو بهترین انتخاب برای افرادی که به دنبال کاهش چربی اشباع‌شده در رژیم غذایی خود هستند، است. روغن زیتون در درجه اول یک چربی اشباع‌نشده مفید برای قلب است. این محصول شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و دیگر عناصر مفیدی است که آلفا توکوفرول (ویتامین E)، آهن، پتاسیم، فیلوکینون (ویتامین K)، اسکالن، فیتوسترول، ترکیبات فنل و کلروفیل مهم‌ترین آن است.

ویتامین‌های موجود در روغن کنجد نیز شامل E و K است. در این روغن ترکیباتی مانند سزامول، سزامین و سزاموم وجود دارد که دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بسیار قدرتمند است.

نحوه مصرف روغن‌های طبیعی در رژیم‌های لاغری

از چه روغن های خوراکی برای لاغری استفاده کنیم؟

هر دو روغن کنجد و روغن زیتون برای پخت و پز مناسب هستند. با این حال لازم است به چند نکته مهم در زمینه روش مصرف روغن زیتون و روغن کنجد توجه کنید:

  • روغن زیتون بیشتر برای تهیه سالاد، چاشنی انواع گوشت و اضافه کردن به انواع سوپ و خوراک بعد از پخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن زیتون بکر که بهترین نوع این محصول است، دارای خلوص بالایی است و به همین دلیل از همه خواص زیتون برخوردار است. درنتیجه نقطه دود یا دمایی که روغن در آن شروع به اکسید شدن می‌کند به گونه ای است که برای طبخ در دماهای بالا مناسب نیست.
  • روغن کنجد یک گزینه مناسب برای سرخ کردن و تفت دادن غذا در هر دمایی است. روغن کنجد را می‌توانید در انواع سبک‌های آشپزی و دستور پخت غذاهای مختلف به کار ببرید. البته استفاده از این محصول در سالاد و به عنوان چاشنی غذاهای مختلف نیز ممکن است.
  • بهتر است ۲۰ دقیقه قبل از صرف غذا از سالاد با چاشنی روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده کنید. این اقدام اشتهای کاذب را از بین برده و کمک می‌کند کمتر غذا بخورید.
  • ترکیب روغن زیتون با لیمو یکی از قدرتمندترین راه حل‌های موجود برای تصفیه و از بین بردن سموم از بدن شما است. لیمو علاوه بر ویتامین  C، حاوی هسپریدین است. این ماده نقش مهمی در تنظیم قند و چربی خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و رفع اختلالات رفتاری و عصبی دارد. ترکیب این عنصر به روغن زیتون می‌تواند، سلامت بدن شما را در طول رژیم غذایی تأمین کند.
  • توجه داشته باشید که خواص روغن‌های مفید برای رژیم لاغری فقط در صورتی نصیب شما می‌شود، که محصول باکیفیت، خالص و طبیعی را خریداری کنید. خرید روغن کنجد و روغن زیتون از هر فروشنده ای کار عاقلانه ای نیست. پیشنهاد ما به شما خرید روغن زیتون زیما و روغن کنجد زیما است. هر دوی این محصولات در مجموعه تخصصی زیمالب با استفاده از روش‌های طبیعی تهیه شده و کاملا خالص و بکر هستند. خرید روغن طبیعی از مرکزی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند، می‌تواند بهترین شروع برای رژیم لاغری شما باشد.
کد خبر 686432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیل بازنشسته IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام شنیدهها مضرات روغن زیتون خیلی زیاد است بر منافع روغن زیتون می چربد واقعا اینجوری است اگرمضر است چرا بابت خریدن روغن زیتون کلی پول باید بدهیم من یک شیشه ۲۰۰۰۰۰تومان خریدم باتری دارم مصرف میکنم سنم بالاست ودوست دارم بخورم دوراهی قرارگرفتم