همشهری آنلاین: رئیس جمهور الجزایر و معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط الجزیره - تهران تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالعزیز بوتفلیقه در دیدار با پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط ایران و الجزایر را ضروری و در جهت منافع ملی دو ملت و دو کشور توصیف کرد.

بوتفلیقه گفت: الجزایر با علاقه خاصی خواستار افزایش مناسبات و گسترش همکاری با ایران در عرصه‌های دوجانبه و بین المللی است.

رئیس جمهور الجزایر پیشرفت‌های ایران را در زمینه‌های مختلف به خصوص فناروی‌های روز ستود.

بوتفلیقه در این دیدار که نخست وزیر دولت الجزایر نیز حضور داشت، گفت: الجزایر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و متخصصان توانمند ایرانی است.

معاون اول رئیس جمهور کشورمان نیز در این دیدار روابط تهران - الجزیره را استراتژیک خواند و گفت: ایران در گسترش روابط همه جانبه با الجزایر محدودیتی ندارد.

پرویز داوودی و عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر

پرویز داوودی افزود: مسایل بانکی، انرژی، صنعت، آموزش، بهداشت و درمان و کشاورزی از زمینه‌های همکاری ایران و الجزایر است.

وی گفت: ایران برای انتقال تجارب و دستاوردهای ارزشمند خود در بخش‌های گوناگون فنی و مهندسی و فناوی‌های نوین به کشورهای افریقایی بخصوص الجزایر آمادگی دارد.

معاون اول رئیس جمهور کشورمان ارتقای سطح ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را به معاونان اول روسای جمهور دو کشور، نقطه عطفی در مناسبات تهران - الجزیره خواند.

بوتفلیقه و داوودی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

داوودی گفت: با توجه خاصی که بوتفلیقه بر توسعه روابط دو کشور دارد، ایران با همه امکانات در زمینه‌های اقتصادی با الجزایر همکاری خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور کشورمان ارتقای سطح ریاست کمیسون مشترک همکاری‌ها از وزیران به معاونان اول روءسای جمهور دو کشور را نشان دهنده عزم جدی تهران - الجزیره به گسترش روابط و اغاز حرکت جدید در روابط دوجانبه توصیف کرد.

داودی گسترش مناسبات را به نفع مردم دو کشور دارای فرهنگ و تمدن دیرینه و تاریخی خواند.

ایران و الجزایر پس از یک وقفه، ارتباطات دیپلماتیک را از سال 1379 از سر گرفتند.

روسای جمهور دو کشور از آن پس 4 بار به کشورهای یکدیگر سفر کردند و در هر سفر موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌هایی را برای گسترش روابط امضا کردند.

عبدالعزیر بوتفلیقه در آوریل سال 1999به عنوان رئیس جمهور الجزایر انتخاب شد و با گذشت دو دوره از ریاست جمهوری وی، مجلس ملی مردمی این کشور با تعدیل قانون اساسی زمینه حضور بوتفلیقه را برای دور سوم ریاست جمهوری هموار کرد.

کد خبر 68576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز