شرکت سونی یک حسگر برای دوربین تلفن همراه با کیفیت بیشتر از ۱۰۰ مگاپیکسل تولید و روانه بازار خواهد کرد، در حالی که سامسونگ در حال کار بر روی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

حسگر سونی

به‌گزارش همشهری آنلاین و به‌ نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام‌آرنا، حسگر ۱۰۰ مگاپیکسلی بخشی از سری IMX8 سونی خواهد بود. این سری با مدل IMX800 آغاز شده که در آن از یک حسگر ۵۴ مگاپیکسلی ۱/۱.۴۹ اینچی استفاده شده است.

جزییات مربوط به این حسگر جدید هنوز اعلام نشده است و از اطلاعات منتشر شده از طریق منابع غیررسمی حدس زده می‌شود این حسگر برای یک محصول میان‌رده تولید خواهد شد.

همچنین مشخص شده سونی روی سری IMX9 هم کار می‌کند که توانایی بیشتری برای آن در نظر گرفته شده و در مقابل برخی از حسگرهای قوی شرکت سامسونگ قدرت رقابت دارد.

سامسونگ در حال کار بر روی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP1 است که انتظار می‌رود در برخی گوشی‌های سامسونگ و موتورلا استفاده شود. ظاهرا این حسگر جدید سامسونگ در مدل Edge 30 Ultra موتورولا که انتظار می‌رود ماه آینده رونمایی شود و همچنین گلکسی S23 آلترا که سال آینده به‌بازار می‌آید استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شرکت سونی در حال حاضر هم یک حسگر بزرگ ۱.۰ اینچی دارد که در گوشی Xperia Pro-I استفاده می‌شود. این حسگر در اصل برای دوربین RX100 VII طراحی شده بود و سونی در نصب آن با ضخامتی قابل قبول برای یک گوشی مشکل داشت.

کد خبر 685079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha