سونی به توافقی مبنی بر خرید شرکت بانجی (Bungie) خالق Halo و سازنده Destiny دست یافته که نشان‌دهنده تشدید تلاش‌ها برای بزرگ‌ترین بازی‌سازان به منظور گسترش خط تولید خود با برخی از محبوب‌ترین‌های این صنعت است.

بانجی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، این توافق که توسط هر دو شرکت تایید شده است، یکی از معتبرترین بازی‌سازان در صنعت را تحت کنترل سونی قرار می‌دهد. بانجی که در حال حاضر بازی آنلاین Destiny را می‌سازد، به‌خاطر ساخت بازی موفق Halo شناخته می‌شود که اکنون متعلق به مایکروسافت است.

جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن سونی، روز دوشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: «بانجی دارای تخصص عمیقی در ارائه تجربیات باورنکردنی در مقیاس بزرگ به جامعه از طریق بازی‌هایی است که در طول زمان تکامل یافته و توسعه می‌یابند و یک نقشه راه بسیار چشمگیر برای محتوای آینده دارد.»

سونی مبلغی را برای خرید این سازنده بازی پرداخت نکرده، اما بلومبرگ قیمت آن را ۳.۶ میلیارد دلار گزارش کرده است. این حرکت پس از یک خرید بزرگ در صنعت بازی در این ماه انجام شد؛ زمانی که مایکروسافت برنامه‌های خود را برای خرید شرکت Activision Blizzard به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

پیت پارسنز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ فعلی استودیو مولتی‌پلتفرم بانجی هم در این خصوص گفت: «هم بانجی و هم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی باور دارند که جهان‌های بازی‌های ویدیویی، تنها آغازکننده‌ مجموعه متعلق به ما (Destiny) هستند. جهان اورجینالی که ساخته‌ایم، پتانسیل بسیار بزرگی دارد و با پشتیبانی شرکت سونی می‌توانیم بانجی را تبدیل به یک شرکت جهانی فعال در سطوح گوناگون کنیم.»

کد خبر 654113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha