سونی اعلام کرد شرکت جدیدی را ایجاد و عرضه خواهد کرد که به ماهواره‌های کوچک در مدار اجازه می‌دهد تا از طریق پرتوهای لیزر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ايستگاه فضايي بين‌المللي

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت ارتباطات فضایی سونی که در روز چهارشنبه ثبت شده، قرار است از فناوری لیزر برای جلوگیری از تنگنای فرکانس‌های رادیویی استفاده کند. این دستگاه‌ها بین ماهواره‌های موجود در فضا و ماهواره‌هایی که با ایستگاه‌های زمینی در ارتباط هستند کار خواهند کرد.

این شرکت نگفت که چه زمانی انتظار دارد اولین دستگاه تجاری خود را در فضا راه‌اندازی کند و  اینکه آیا مشتریان فعلی در صف هستند یا اینکه تا به امروز چقدر برای این فناوری سرمایه‌گذاری کرده است.

تقریبا ۱۲۰۰۰ ماهواره در مدار وجود دارد. این تعداد در سال‌های آینده به سرعت افزایش خواهد یافت، زیرا شرکت‌های موشکی هزینه پرتاب اشیاء به فضا را کاهش داده و شرکت‌هایی مانند آمازون و اسپیس‌ایکس شبکه‌های گسترده‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین را برای انتقال ارتباطات اینترنتی به سراسر جهان را ایجاد کرده و می‌کنند.

کیوهی ایواموتو، رئیس شرکت جدید، در بیانیه‌ای گفت: «میزان داده‌های مورد استفاده در مدار نیز سال به سال در حال افزایش است، اما میزان امواج رادیویی موجود محدود است».

اسپیس‌ایکس دستگاه‌های ارتباط لیزری خود را در داخل شرکت می‌سازد و اولین بار در اواخر سال گذشته آنها را روی ماهواره‌های استارلینک خود پرتاب کرد.

سونی گفت یکی از اولین آزمایش‌های موفقیت‌آمیزش در سال ۲۰۲۰ انجام شد که داده‌های تصویری با وضوح بالا را توسط لیزر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به ایستگاه زمینی در ژاپن مخابره کرد.

کد خبر 680822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha