شرکت ژاپنی سونی اعلام کرد موقعیت خوبی برای ایفای نقش پیشرو در متاورس یا همان نسل آینده اینترنت دارد.

متاورس

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، یوشیدا مدیر اجرایی سونی با اشاره به سوابق و تجارب این شرکت از آمادگی برای نقش‌آفرینی فعال در حوزه رو به گسترش متاورس خبر داده است. از نگاه او متاورس یک فضای اجتماعی و شبکه‌ای زنده است که در آن بازی‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و انیمه‌ها تلاقی می‌کنند.

واحدهای بازی، موسیقی و فیلم سونی دو سوم درآمد عملیاتی شرکت را در سال منتهی به ماه مارس به ارمغان آورده‌اند. این آمار نشان می‌دهد شرکت سونی از یک تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی به یک غول‌ بازار سرگرمی تبدیل شده که آماده ورود به دنیای متاورس است.

این شرکت همچنین عرضه‌کننده دستگاه‌های کنسول بازی پلی‌استیشن است. بازی‌هایی مانند فورت‌نایت (Fortnite) که هم‌اکنون به‌عنوان نمونه‌های ملموس متاورس شناخته می‌شوند روی کنسول پلی‌استیشن قابل اجرا هستند. سال گذشته مشخص شد پلی‌استیشن بزرگترین سکویی بود که کاربران با استفاده از آن به متاورس فورت‌نایت وارد می‌شوند.

سونی در گذشته در مقابل اجازه برخورداری از قابلیت چندسکویی برای بازی‌ها روی پلی‌استیشن مقاومت می‌کرد اما مدتی است رویکرد خود را تغییر داده است. سونی از سال ۲۰۱۸ با تغییر رویکرد خود امکان چندسکویی را برای اجرای بازی فورت‌نایت روی دستگاه‌های پلی‌استیشن فراهم کرد. مدیر عامل شرکت اپیک‌گیمز مالک بازی فورت‌نایت در توییتر گفته پلی‌استیشن نقش بزرگی در انقلاب بازی‌های اجتماعی ایفا کرده و باعث رشد متاورس به عنوان یک رسانه سرگرمی جدید شده است.

شرکت‌های سونی و اپیک‌گیمز چندی پیش بر سر منافع حاصل از اقبال گسترده کاربران به انجام بازی فورت‌نایت با دستگاه‌های پلی‌استیشن درگیر اختلافات حقوقی بودند.

یوشیدا مدیر اجرایی شرکت همچنین برای توضیح نقش برجسته سونی در معادلات رسانه‌ای در سطح جهانی به سابقه این شرکت در تولید دستگاه‌های واکمن اشاره کرده است.

واکمن یک برند متعلق به سونی است و به دستگاه‌های پخش‌کننده صوتی قابل حمل اشاره دارد. شرکت سونی اولین دستگاه واکمن را در سال ۱۹۷۹ عرضه کرد که انقلابی در عرصه سرگرمی محسوب می‌شد. با واکمن‌های سونی امکان گوش کردن به موسیقی و نوارهای صوتی در هر مکانی فراهم شد.

یوشیدا اعتقاد دارد سونی در سال ۱۹۷۹ با عرضه واکمن سبک زندگی جدیدی را ایجاد کرد. او می‌گوید اکنون نوبت ایفای نقش سونی در حوزه متاورس است و این شرکت قصد دارد فضای تحرک را به یک فضای سرگرمی جدید تبدیل کند. از نگاه سونی تحرک (Mobility) کلان‌روند اصلی بعدی دنیا خواهد بود.

متاورس اصطلاحی مبهم است و این ایده را در بر می‌گیرد که مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده آنلاین صرف ‌کنند. اصطلاح متاورس در چند دهه اخیر در دنیای دیجیتال مطرح بوده اما سال گذشته با تغییر نام شرکت فیس‌بوک به متا و اظهارات مدیر این شرکت درباره آینده اینترنت در سطح گسترده‌ای مورد توجه افکار عمومی واقع شد.

کد خبر 677434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha