رقابت‌های سری A ایتالیا تماشاگران بسیاری در نقاط مختلف جهان دارد، اما نحوه تماشای مسابقات قرار است تغییر کند، چرا که این مسابقات وارد فضای متاورس می‌شود.

میلان - متاورس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، جدال میلان و فیورنتینا در روز یکشنبه در ورزشگاه سن‌سیرو اولین بازی فوتبالی خواهد بود که در آن هواداران در آفریقا و خاورمیانه می‌توانند از «اتاق سری A در فضای متاورس نمسیس (The Nemesis) تماشا کنند.

متاورس یک اصطلاح گسترده است. به طور کلی به محیط‌های مشترک دنیای مجازی اشاره دارد که افراد می‌توانند از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند. این اصطلاح می‌تواند به فضاهای دیجیتالی اشاره داشته باشد که با استفاده از واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) واقعی‌تر می‌شوند.

در طول مسابقه میلان صدرنشین به تلاش خود برای کسب اولین عنوان سری A ایتالیا پس از سال ۲۰۱۱ ادامه می‌دهند، کاربران می‌توانند با ویژگی‌های مختلف موجود در اتاق در بازی تعامل داشته باشند.

لوئیجی دی سیروو، مدیرعامل سری A در این خصوص گفت: «ما انتخاب کرده‌ایم که اولین نفری باشیم که یک مسابقه فوتبال را در متاورس پخش می‌کند، زیرا معتقدیم مرز نوآوری در فناوری برای لیگ مدرنی مانند سری A بسیار مهم است. خاورمیانه و شمال آفریقا یک منطقه استراتژیک برای ما خواهد بود.»

او تاکید کرد که این تازه شروع همکاری با شرکت فناوری بلاک‌چین ConsenSys و پلتفرم بازی‌های ویدئویی The Nemesis خواهد بود، زیرا فوتبال ایتالیا وارد دنیای دیجیتالی می‌شود که در حال تغییر سریع است.

کد خبر 673521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha