رویداد اسکوترسواری گروهی این هفته در بوستان لاله و بلوار کشاورز برگزار می‌شود.

اسكوتر

همشهری‌آنلاین - نصیبه سجادی: مدتی است در برخی از خیابان‌های پرتردد منطقه افرادی در رده‌های سنی مختلف می‌بینیم که اسکوتر برقی را به‌عنوان وسیله نقلیه خود برگزیده و در حرکتند. آنها با استقبال از طرح جدید پایتخت، اسکوترهای برقی برای استفاده در مسیرهای کوتاه جایگزین کرده‌اند.

حالا پلتفرم دانش‌بنیان ایرانی که آن را برای استفاده شهروندان طراحی کرده، دست به کار خلاقانه دیگری زده و هر هفته تورهای اسکوترسواری برگزار می‌کند تا علاقه‌مندان ضمن شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه، لحظه‌های شاد را تجربه کنند.

«مهدی حسن‌زاده» مدیرعامل استارتاپ «رورو» دراین‌باره می‌گوید: «برای تشویق شهروندان به استفاده از اسکوتر در مسیرهای کوتاه شهری هر هفته رویداد اسکوترسواری گروهی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان با پرداخت ۱۵ هزار تومان، هم یک روز شاد را تجربه می‌کنند هم آموزش می‌بینند. قرار این هفته اسکوترسواران برای برگزاری رویداد آموزشی، تفریحی بوستان لاله و بلوار کشاورز، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح است.»

او می‌ِافزاید: «این رویداد تاکنون در محدوده مرکزی تهران؛ میدان مشق، خیابان سی‌تیر، محله امامزاده یحیی و بلوار کشاورز اجرا شده است.»

او ادامه می‌دهد:‌ «ایستگاه اسکوتر برقی در بوستان لاله، پارک پلیس و کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شده اما این طرح آزمایشی، ابتدا در دریاچه چیتگر و پارک آب و آتش اجرا شد که استقبال شهروندان اجرای آن را در بوستان‌های دیگر در پی داشت.»

اسکوتر سواری گروهی در پارک لاله و بلوار کشاورز

مهارت خاصی لازم نیست

به گفته مدیرعامل استارتاپ «رورو» استفاده از اسکوتر نیاز به وسیله ایمنی خاصی ندارد، ولی اگر کسی می‌خواهد از کلاه ایمنی استفاده کند در ایستگاه‌های اسکوتر موجود است و به افراد امانت داده می‌شود.

او می‌افزاید: «در مدت کوتاهی که از اجرای طرح می گذرد (دی ماه سال گذشته) ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام و ۱۷۰ هزار دقیقه مسیر توسط شهروندان طی شده است. افرادی بوده‌اند که بعد از یک بار استفاده از اسکوتر، خودشان این وسیله را خریده‌اند و الان برای تردد در مسیرهای پرترافیک از آن استفاده می کنند.»

او درباره نحوه دسترسی به اسکوترها می‌گوید: «ثبت‌نام افراد با مراجعه به نشانی پایگاه اینترنتی myroro.ir و دانلود و نصب اپلیکیشن امکان‌پذیر است. پس از احراز هویت آنلاین (شرط سنی ۱۵ سال)، نام‌نویسی انجام و پیامک محل قرارگیری اسکوترها برای افراد صادر و بعد از انتخاب دستگاه، قفل اسکوتر با کد QR باز می‌شود.»

به گفته حسن‌زاده نحوه استفاده از اسکوترها بسیار ساده است و در کمتر از یک ثانیه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

اسکوتر سواری گروهی در پارک لاله و بلوار کشاورز

کد خبر 685019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوار پیاده IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    چقدر مهیج
  • Meiti IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    😍😍
  • Real IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    چقدر جالب😊
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    بسیار عالی..
  • سودابه IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    ممنون از مطالب زیبای سما
  • US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    برای خانوما هم هست این طرح انشالله ؟