شهردار منطقه ۴ تهران گفت: امروزه توسعه حمل و نقل پاک از اولویت‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود و در این راستا خانه اسکوتر برای خدمت رسانی به شهروندان افتتاح شد.

اسکوتر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۴ تهران درباره افتتاح خانه اسکوتر گفت: در روزگار کنونی استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین در حجم بالا باعث افزایش روزهای آلوده و ترافیک سنگین در شهر شده حال آن که می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه پاک ، آلاینده‌ها و بار ترافیکی کمتری را شاهد باشیم.

او گفت: به همین منظور خانه اسکوتر بوستان پلیس به عنوان یکی از مراکز پایلوت در تهران  از ساعت ۱۲ الی ۲۱ به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

شهردار منطقه ۴ تهران در ادامه درباره نحوه ثبت نام افراد برای استفاده از اسکوترها گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت myroro.ir و دانلود و نصب اپلیکیشن در سایت مورد نظر، ثبت نام کرده و پس از احراز هویت آنلاین ، ثبت نام در لحظه انجام و پیامک صادر می‌شود.

پوریافر ادامه داد: افراد می‌توانند محل قرارگیری اسکوترها را در صفحه تلفن همراه خود مشاهده و با انتخاب دستگاه، قفل اسکوتر را با کد QR باز کنند. استفاده از اسکوترهای برقی برای مسیرهای کوتاه از لحاظ اقتصادی به صرفه است و لازم است که حمایت کافی از ترویج اینگونه وسایل نقلیه جدید صورت گیرد، چرا که شهرها دیگر تاب تحمل ترافیک، آلودگی صوتی و آلودگی هوا را در سبک زندگی کنونی ندارد.

کد خبر 684166
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha