شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
۰ نفر

این روزها، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آخرین مجموعه شعر مریم زندی، شاعر و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان را با عنوان «چرا بی‌خداحافظی رفته‌ای» منتشر کرد.

شعر

او در سال ۱۳۶۵ در ملایر متولد شد و از سال ۸۱، اشعارش را در مطبوعات این گروه سنی منتشر می‌کند. او درباره‌ی سوژه‌های شعرهایش می‌گوید: «بیش‌تر سوژه‌هایی که برای نوشتن پیدا می‌کنم تجربه‌های زیستی است که داشته‌ام و یا در اطرافیانم دیده‌ام. البته معتقدم گاهی باید سوژه‌ها را خودمان بسازیم و در ذهن پرورش دهیم. دغدغه‌ام نوشتن درباره‌ی کودکان معلول است و گاهی فکر می‌کنم چه چیزی برای کودکان معلول بنویسم.»

او تاکنون بیش از هفت مجموعه شعر خود را منتشر کرده؛ آثاری چون «دفتر گل باز شد» (شعر نوجوان)، «تولدت مبارک» (شعر کودک)، «حوصله ام پیش تو جا مانده است» (شعر نوجوان) و...

این کتاب شامل ۱۶ قطعه شعرِ عاشقانه، اجتماعی و خانوادگی است که شاعر در آن به حالت‌های روحی، عواطف و احساسات نوجوانان توجه ویژه‌ای کرده است.  

در شعر «بی‌خیال» این کتاب می‌خوانیم: این طرف لباس‌های نو/ بی‌قرار/ آن طرف/ ماهیان سرخوش از بهار/ عید/ توی کوچه‌ها/ راه می‌رود/ توی گوش هر درخت/ حرف عاشقانه می‌زند/ شاخه‌ای جوان/ بی‌خیالِ رفت و آمد و شلوغی جهان/ جوانه می‌زند.
تصویرگری جلد کتاب «چرا بی‌ خداحافظی رفته‌ای؟» را «محمدحسین ماتک» بر عهده داشته است. این کتاب در قطع پالتویی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مریم زندی،  قطعه شعری را از زبان کتاب برای نوجوانان سروده که از زبان خودش می‌شنویم.

حواست به من نیست این روزها 
سرت گرم بازی، سرت گرم فیلم
سرت گرم  رایانه و گوشی است 
من این  گوشه  تنها و لب بسته‌ام 
شب و روز من خواب و خاموشی است
ببینم، بخوانم، کمی  دوست شو
دلم  تنگ  چشمان  پر خنده است
من  این  گوشه‌ام، ساکتم، بسته‌ام
حواست به من نیست یک ذره هم

کد خبر 684273

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha