آژانس امنیت غذایی AFSCA بلژیک امروز (جمعه) مجوز بازگشایی مشروط کارخانه شکلات‌سازی کیندر را که عامل آلودگی سالمونلا در اروپا بود، صادر کرد.

کیندر

به گزارش همشهری آنلاین، این کارخانه در بلژیک می‌تواند پس از پاکسازی توسط مالکش یعنی فره‌رو (Ferrero) به‌صورت مشروط بازگشایی شود.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است به فره‌رو مجوز مشروط برای کارخانه تولید خود در آرلون در جنوب شرق بلژیک را بدهد. این مجوز به مدت سه ماه داده شد و در طی آن تمام محصولات قبل از توزیع و فروش مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

فره‌رو مجبور شد بیش از ۳۰۰۰ تن از محصولات کیندر به ارزش ده‌ها میلیون یورو را پس از ردیابی موارد آلوده به باکتری سالمونلا در شکلات‌های ساخته شده در کارخانه آرلون خود جمع‌آوری کند. AFSCA دستور داد این کارخانه در اوایل آوریل، درست قبل از دوره عید پاک که معمولا محصولات کیندر حسابی فروش می‌رود، تعطیل شود.

نزدیک به ۴۰۰ مورد سالمونلا در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا شناسایی شد که بسیاری از آنها در کودکان بودند. با این حال مرگ و میری در بین نبود.

علائم آلودگی به سالمونلا می‌تواند شامل اسهال و استفراغ شدید باشد که به ویژه برای کودکان زیر ۱۰ سال خطرناک است.

فره‌رو یک غول شکلات و شیرینی‌پزی ایتالیایی است که روند بازگشایی کارخانه آرلون را آغاز کرده و انتظار می‌رود که تولید ظرف چند هفته از سر گرفته شود.

این سازمان تاکید کرد که یک «تمیز کردن عمیق» در کارخانه‌ای که حدود هزار کارگر دارد، انجام و اقداماتی را در این خصوص صورت داده است تا دیگر چنین آلودگی‌ها هرگز تکرار نشوند. مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که آلودگی احتمالا از فیلتری در مخزن شیر لبنیات بوده است.

لاپو سیویلتی، مدیرعامل فره‌رو نیز در این خصوص گفت: «ما واقعا برای آنچه اتفاق افتاد، متاسفیم و می‌خواهیم یک بار دیگر از همه افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کنیم.»

کد خبر 683969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha