مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل بانک اطلاعاتی بناهای تاریخی، باغ موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها در پایتخت خبر داد و گفت: یکی از اهداف این بانک، در الویت قرار دادن مرمت این آثار تاریخی است.

خانه مهربان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مویدی با بیان اینکه نامه‌نگاری با سازمان‌ها و نهادهای شهرداری تهران در خصوص بناهای تاریخی که توسط شهرداری تملک شده‌اند، صورت گرفته است، توضیح داد: بناها و خانه‌های تاریخی موجود در پایتخت به بیش از ۶۰۰ مورد می‌رسد اما بخشی از آنها زیر نظر میراث فرهنگی و بخشی از آن زیر نظر بخش خصوصی است.

او افزود: در حال ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص خانه‌های تاریخی زیر نظر شهرداری تهران هستیم که اگر نیاز به مرمت دارند، در دستور کار قرار گیرند. همچنین به دنبال این هستیم که همکاری بین سازمان‌های مختلف شهرداری ایجاد کنیم تا این شبکه منسجم شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه این بانک و شبکه اطلاعاتی دو بخش دارد، گفت: یک بخش از این شبکه به موزه‌ها، خانه موزه‌ها و باغ موزه‌های ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده، اختصاص دارد و بخش دیگری از این بانک به املاک تاریخی پایتخت تعلق دارد که توسط شهرداری تملک شده است.

مویدی در پایان گفت: در واقع به دنبال این هستیم که ببینیم چه تعداد بنا داریم، چه تعدادی از این بناها دارای هویت فرهنگی هستند و قابلیت مرمت و بازسازی دارند که مرمت آنها را دستور کار قرار دهیم.

منبع: شهر

کد خبر 683868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha