روی در ورودی آژانس املاک خود نوشته : «از رهن و اجاره دادن ملک شما با قیمت نامتعارف و خارج توان مردم معذوریم» تا صاحبخانه‌ها بدانند اگر انصاف نداشته باشند، شریک معامله آنها نمی‌شود. حاج حسین در آژانس املاک نقلی خود مستاجران آبرودار بسیاری را دیده که به دلیل بی‌انصافی بعضی از صاحبخانه‌ها آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.

رابعه تیموری

همشهری آنلاین - فواد بدری: در خیابان لقمان حکیم تعداد بنگاه‌های املاک کم‌نیست و لابه لای سوپرمارکت‌ها، فست‌فودها و مغازه‌های رنگارنگ این خیابان عریض‌وطویل، آژانس‌های مسکن بسیاری به چشم می‌خورد. بنگاه املاک حاج «حسین دلاوری» در این خیابان قرار دارد. دفتری نقلی و جمع‌وجور که از سایر آژانس‌های مسکن این خیابان ساده‌تر به نظر می‌رسد. حاج حسین روی در ورودی آژانس املاکش کاغذ بزرگی چسبانده که روی آن با خطی درشت نوشته شده : «از رهن و اجاره دادن ملک شما با قیمت نامتعارف و خارج توان مردم معذوریم»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

از رهن و اجاره دادن ملک شما با قیمت نامتعارف معذوریم

حاج حسین چهره و لحنی آرام و پدرانه دارد. او از بی‌انصافی بعضی از صاحبخانه‌ها دلگیر است و آنها را در سرسام‌آور شدن نرخ اجاره‌بهای مسکن بی‌تقصیر نمی‌داند. حاج حسین می‌گوید : «این روزها که زندگی سخت‌تر شده، بعضی از مردم هم بی‌مروت و بی‌انصاف شده‌اند و با فشار آوردن به دیگران بار مشکلات خود را سبک می‌کنند. » او در طول ٨ سال فعالیتش در صنف مشاورین املاک، درماندگی و اشک ریختن مستاجران بسیاری را دیده که با جهش و چند برابر شدن اجاره خانه‌ها نتوانسته‌اند برای خود سرپناهی دست و پا کنند و حتی زندگی خانوادگی آنها از هم‌ پاشیده است.

از رهن و اجاره دادن ملک شما با قیمت نامتعارف معذوریم

مشاوران مسکن این سفارش‌ها را نپذیرند

این مشاور املاک محله آذری می‌گوید : «دولت سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن امسال نسبت به سال قبل را ٢۵ درصد تعیین کرده، ولی بسیاری از صاحبخانه‌ها در تعیین مبلغ اجاره ملک خود طمع می‌کنند و خانه خود را با نرخی بالاتر و حتی چند برابر نرخ واقعی آن به بنگاه‌های املاک می‌سپارند. وقتی چند خانه با این نرخ‌های غیرواقعی اجاره داده می‌شوند، بر بازار اجاره محل تاثیر می‌گذارند و مبلغ اجاره خانه‌ها را بدون هیچ معیار و قاعده‌ای بالا می‌برند. »

او از همکاران خود گلایه می‌کند و می‌گوید : «بعضی از مشاوران املاک برای جلب مشتری و دریافت کمیسیون بیشتر این نرخ‌های غیرواقعی را می‌پذیرند و حتی از این بی‌قاعدگی بازار اجاره خانه استقبال می‌کنند. » دلاوری معتقد است اگر مشاوران املاک از پذیرفتن سفارش چنین مشتریانی خودداری کنند، بازار اجاره خانه نظم و ثبات پیدا می‌کند.

گذشتن حاج حسین از حق کمیسیون‌های غیرمنصفانه بی‌جواب نمانده و او شفا گرفتن عروس خانواده‌اش و خیر و برکت زندگی خود و فرزندانش را حاصل پاکیزه نگه‌داشتن دخل و کسبش می‌داند. حاج حسین دلاوری ٨ سال پیش وارد صنف مشاورین املاک شده است. او از سنین جوانی به حرفه تولید پوشاک مشغول بوده و حالا هم که ٦١ سال از عمرش می‌گذرد، در کنار فعالیت در آژانس املاک به تولید پوشاک می‌پردازد.

کد خبر 683512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهلا IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    واقعا سایت دیوار و شیپور هم باید از قبول این آگهی ها خودداری کنند