افزایش و تثبیت قیمت رهن، اجازه و قیمت مسکن در تهرانپارس به عواملی عجیبی و غریبی مانند نزدیکی به خانه مادرزن و اقوام همسر بستگی دارد که از منظر کارشناسان بی منطق اما رایج است.

تهرانپارس

پریسا نوری/ همشهری آنلاین: گفت‌وگوی خبرنگار همشهری محله با فعالان بازار مسکن در محله تهرانپارس از وضعیت  اجاره بها و خرید مسکن اهالی این محله و دلایل عجیب و غریب افزایش قیمت‌ها در یک سال اخیر حکایت دارد. «نصرت امجد» مدیر آژانس مسکن در فلکه دوم تهرانپارس با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی انواع معاملات اجاره و خرید مسکن در ۹ ماه اخیر نسبت به سال گذشته در تهرانپارس می‌گوید: «در بنگاه ما ۵ مشاور مسکن مشغول کارند که پارسال هر کدام ۶ معامله خرید و فروش در ماه داشتند در حالی که امسال از ا بتدای سال حداکثر به یک مورد در ماه رسیده است. » او در ادامه گرانی مسکن را دلیل عمده کاهش تقاضا دانسته و  یکی از دلایل گرانی را موضوعات خانوادگی می‌داند: «حدود ۴ ماه پیش قیمت مسکن در یکی از خیابان‌های فرعی بین فلکه دوم و سوم متری ۱۰ میلیون تومان بود اما یک آقایی به اصرار همسرش که می‌خواست خانه‌اش نزدیک منزل مادرش باشد مجبور شد متری ۱۲ میلیون تومان بخرد و بعد از آن قیمت خانه در آن خیابان در عرض چند روز ۱۲ میلیون شد.»

«بیژن نبوی» یکی از مشاوران املاک در میدان پروین هم با تایید صحبت‌های همکارش می‌گوید:‌«۲ سال پیش که نرخ رهن یک آپارتمان ۸۵ متری در میدان پروین ۲۰۰ میلیون تومان بود، یکی از مالکان آمد بنگاه و گفت می‌خواهد خانه‌اش را با نرخ ۳۰۰ میلیون رهن واگذار کند. ما آن روز به او خندیدیم و گفتیم امکان ندارد مشتری برای خانه‌اش پیدا شود. هفته بعد آقا و خانمی به بنگاه آمدند و به دلیل اینکه مادر همسر خانم در آن خیابان ساکن بود، اصرار داشتند در آن خیابان خانه بگیرند که ما هم آن خانه را پیشنهاد دادیم و با وجودی که پولشان نمی‌رسید ماشینشان را برای رهن آنجا فروختند و بعد از چند روز نرخ خانه‌های آن کوچه بالا رفت. »

افزایش غیرمعقول نرخ خانه‌ها همیشه هم به دلیل روابط خانوادگی نیست. «علی فهیمی» از مشاوران مسکن در بلوار شاهد در این باره می‌گوید: «برای یکی از مستاجرها آپارتمانی را در ۱۵۲ شرقی با مبلغ رهن ۳۰۰ میلیون پیدا کردم که این قیمت عرف آنجا بود. یک ماه بعد یک نفر طبقه بالا را با همین رقم پول پیش و پرداخت ۵ میلیون تومان ماهیانه اجاره کرد. از فردای آن روز همه مالکان آپارتمان که خانه را برای اجاره گذاشته بودند آمدند بنگاه و قیمت خانه‌ها را بالا بردند. »

کد خبر 479724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha