مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان فردیس در استان البرز اعلام کرد: بازارخرید و فروش مسکن که از چندی پیش روند صعودی به خود گرفته بود در این روزها از تب وتاب ایستاده است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان مددی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان فردیس در استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هر ساله هم‌زمان با فرا رسیدن فصل جابه‌جایی‌ها به طور معمول تغییراتی درخرید و فروش و اجاره بهای مسکن نمود پیدا می‌کند. اما در ۲ سال اخیر نوسان و رشد نامتعارف در مسکن باعث شده تا مردم فشار بیشتری برای طرف ساختن نیاز اصلی زندگی خود تحمل کنند.

وی علت اصلی کسادی بازار مسکن، اعلام قیمت‌های نامتعارف توسط بعضی مالکان اشاره کرد وگفت: التهاب قیمت مسکن در شرایط و این اوضاع کرونایی نگرانی برای مردم ایجاد کرده است اما تا به امروز هیچگونه قیمتی از طرف مراجع ذیصلاح اعلام نشده و اگر قیمت‌هایی هم در مشاورین املاک وجود دارد قطعا این قیمت‌ها توسط خود مالکان اعلام و موجب التهاب و گرانی مسکن را فراهم ساخته و در مقابل بازار مشاوران املاک را کساد کرده است.

مددی افزود: طرح اعلام قیمت کارشناسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری، صاحبان ملک ملزم به رعایت اعلام قیمت بهای ملک خود به صورت متعارف برای فروش هستندکه می‌تواند وضعیت بازار را به سمت ثبات قیمتی بکشاند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان فردیس افزود: یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت مسکن در سال‌های ۹۸ و ۹۹, می‌توانیم به هجوم سرمایه از بازارهای دیگر به بازار مسکن بدانیم که تجربه در سال‌های گذشته نشان داده به دلیل سرمایه پذیر بودن دراین بخش، وبرخورداری سود مناسب از سرمایه در نتیجه سرمایه گذاری از بازارهای رقیب را در این بخش فراهم ساخته و علت دیگر آنهم با توجه به وضعیت کنونی کشور می‌توان ناشی از رشد طبیعی و تورم دانست. ولی بایستی در نظر داشته باشیم اعلام قیمت‌های غیر متعارف توسط مالکین در این بخش هم بی تاثیر نبوده است.

مددی در ادامه به غیرمتعارف بودن قیمت‌های کارشناسی نشده اشاره کرد و گفت: متاسفانه نرخ اجاره‌نشینی ناشی از افزایش قیمت ملک و مسکن بوده و این افزایش‌ها وابسته به هم هستند، هرچند نمی توانیم عدم وابستگی بازار مسکن نسبت به بازارهای دیگر غیر مرتبط بدانیم اما از مالکینی که قصد فروش ملک خود را دارند درخواست می‌شود از قیمت‌های نامتعارف خودداری کنند چرا که افزایش بها توسط مالکین علاوه بر بی‌ثباتی و نا متعادل بودن قیمت‌ها موجبات افزایش اجاره‌ها راهم فراهم می‌کند در حالی که مسکن استیجاری آخرین سنگر هر خانواری محسوب می‌شود و قیمت گذاری شکل‌های نامتعارف سکونت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درخصوص این موضوع که مشاوران املاک تا چه اندازه در گران شدن مسکن دخیل هستند، بیان داشت: همین گفتمان موضوع سبب بی اعتمادی نسبت به مشاورین املاک را به وجودآورده است در صورتی‌که بالا رفتن قیمت‌ها به طور قطع کسادی بازار برای مشاورین به بار خواهد آورد و مشاورین هم به هیچ گونه راضی به افزایش قیمت مسکن نبوده و نیستند.

کد خبر 525389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha