تازه‌ترین پویانمایی سه بعدی «سمپاش»، کاری به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارگردانی «فرنوش عابدی» آماده‌ی نمایش شد.

سمپاش

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری آنلاین و به نقل از اداره‌ی کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرنوش عابدی، کارگردان این اثر علمی-نخیلی، درباره ایده‌ی اولیه‌ی این انیمیشن گفت: «فیلم‌نامه‌ی این کار حدود هشت سال پیش نوشته شد، اما به دلایل مختلف فرصت تولید آن پیش نیامد... ایده‌ی «سمپاش» یک ایده‌ی آخرالزمانی نه چندان دور است و درباره‌ی سرزمینی است که در آن رویش هرگونه گل و گیاهی ممنوع است و ارتشی به نام «سمپاش»، وظیفه‌ی نگه‌داری و شکار گیاهان و کسانی را که از آن‌ها نگه‌داری می‌کنند، دارد. داستان فضای علمی-تخیلی دارد و در آن ویران‌شهری، نقطه‌ی مقابل آرمان‌شهر است. در این فضای ویران شهر، آینده‌ای نه چندان روشن وجود دارد، اما یکی از این سربازها پس از آشنایی با گیاهی کوچک مسیرش عوض می‌شود.»

عابدی ادامه داد: «درحال حاضر، پخش جشنواره‌ای سمپاش را شروع کرده‌ایم و  فیلم را به جشنواره‌های مختلفی فرستاده‌ایم که در ۱۵ جشنواره نیز پذیرفته شده. هم‌چنین  در یکی از جشنواره‌ها، چهار نامزدی داشته که این یک شروع خوب است.

عابدی درپایان گفت: سعی می‌کنم هر فیلمم نسبت به کار قبلی بهتر باشد. این آزادی عمل برای من خیلی مهم بود و نتیجه این آزادی عمل و اعتماد، خروجی کار را رضایت‌بخش کرد.

کد خبر 683129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha