ارزش اتریوم که پس از بیت‌کوین به‌عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود همچنان روند نزولی دارد و افق مطمئنی نیز پیش روی آن متصور نیست.

اتریوم

به‌ گزارش همشهری آنلاین و به‌ نقل از یو تودی، ارزش اتریوم روز یکشنبه در صرافی‌های دیجیتال  به ۱۴۲۳ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح از ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) رسید.

ارزش اتریوم به‌عنوان پرچمدار آلت‌کوین‌ها (Altcoin) اکنون بیش از ۷۰ درصد یعنی ۴۸۷۸ دلار از اوج خود در ماه نوامبر (آبان-آذر) کاهش یافته است. ارزش این رمزارز  تنها در ۲۴ ساعت گذشته نیز نزدیک به ۱۳ درصد کاهش یافت.

آلت‌کوین به‌معنای کوین‌ جایگزین (Alternative Coin)، رمزارزهایی هستند که پس از موفقیت بیت‌کوین ایجاد شدند. در سال‌های اخیر در میان آلت‌کوین‌ها، اتریوم محبوب‌ترین رمزارز بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارزش کنونی اتریوم به زیر پیک صعودی سال ۲۰۱۸ خود یعنی ۱۴۴۰ دلار رسیده است که سقوطی ناامیدکننده محسوب می‌شود. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد این ارز دیجیتال با توجه به اینکه در بازار نزولی قبلی خود به منطقه دو رقمی سقوط کرد، فضای بیشتری برای سقوط دارد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال گلاس‌نود (Glassnode)، ارزش روز اتریوم کمتر از ۱۸ درصد کمتر از قیمت واقعی خود است و در نتیجه سهامداران با زیان روبه‌رو هستند.

حتی پیش از سقوط ماه‌های اخیر بازار رمزارزها به‌نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران از ابتدای سال جاری میلادی علاقه خود را به این آلت‌کوین برتر از دست داده بودند. با این حال، انتقال آتی اتریوم به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) که قرار است اواخر امسال انجام شود ممکن است شرایط متفاوتی ایجاد کند و اثر مثبتی بر این رمزارز بگذارد. این ملاحظات پیش‌بینی آینده اتریوم را دشوار کرده است.

کد خبر 682883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha