چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این که انرژی ارزان با اجرای طرح تحول اقتصادی حذف خواهد شد، گفت: صنایع باید خود را برای شرایط جدید و رقابت آماده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد قلعه بانی در سومین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: صنعت قطعه‌سازی پیشرفت کرده است و می‌تواند با خودروسازان خارجی ارتباط برقرار کند.

قلعه‌بانی از ایران خودرو و سایپا به عنوان دو خودروساز بزرگ کشور خواست، واحدهای قطعه‌سازی را آزاد کنند تا در مسیر صادرات گام‌های اساسی بردارند و بازارهای هدف را گسترش دهند.

وی افزود: واگذاری واحدهای قطعه‌سازی موجب خواهد شد سرمایه خودروسازان از این بخش آزاد و در سایر زمینه‌ها استفاده شود.

قلعه‌بانی فروش محصولات صنعت خودرو را در سال گذشته معادل ۱۵ میلیارد دلار ذکر کرد.

وی با اشاره به تعرفه ۹۰ درصدی واردات خودرو تصریح کرد: تعرفه‌ها به ناچار کاهش خواهد یافت و باید تلاش کنیم از قافله عقب نمانیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحران مالی جهانی افزود: دولت‌های غربی با بروز بحران مالی، به خودروسازان خود کمک کردند اما این کمک‌ها همیشگی نیست و اگر رقابت پذیر نشوند، نابود می‌شوند.

قلعه‌بانی گفت: بحران مالی جهان بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی را با مشکل همراه کرده است اما بر صنعت خودرو ایران تاثیر ندارد.

وی افزود: البته آثار این بحران به کشور ما هم خواهد رسید و بخش تقاضا و تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قلعه‌بانی گفت: چون عضو سازمان جهانی تجارت نیستیم،خودروسازان خارجی با حربه رقابت مکارانه (فروش محصولات پایین‌تر از قیمت تمام شده) می‌توانند وارد بازر ایران شوند.

کد خبر 68160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز