همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تحریم را فرصتی طلایی برای صنعتگران ایرانی دانست و گفت: صنعتگران باید از این فرصت برای ارتقای دانش و در اختیار گرفتن بازار کار استفاده کنند.

به گزارش شانا، رضا خیامیان در دومین کنفرانس بومی‌سازی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: به رغم زحمات بسیاری که برای تشکیل وندورلیست مشترک در صنعت نفت کشیده شده است شرکت های دولتی کمتر آن را به کار می‌گیرند.

وی موضوع نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات پیمانکاران ذکر کرد و گفت: در صورتی که مصوبه پرداخت ۵۰ درصد پیش پرداخت به سازندگان داخلی انجام شود کار بزرگی برای سازندگان تجهیزات صنعت نفت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با گشایش ال.سی ریالی برای صنعتگران داخلی، کالا به موقع خریداری خواهد شد و تغییر قیمت‌ها تاثیری در اجرای کار و کیفیت کالا نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تعامل سازندگان داخلی در صنعت نفت را دوطرفه دانست و گفت: از یک رو سازندگان باید در تحویل به موقع کالا به وزارت نفت متعهد باشند و از سوی دیگر وزارت نفت نیز باید حمایت‌های لازم را برای کمک به این صنعتگران انجام دهد.

خیامیان اظهار داشت: اگرچه سازندگان داخلی در تلاش برای تحویل به موقع کالا به وزارت نفت هستند اما مشکلاتی مانند تورم، افزایش بی رویه قیمت‌ها و ... سازندگان داخلی را همواره با مشکل مواجه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و در این مرکز کمیسیون انرژی تشکیل شده که با کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات سازندگان داخلی در تعامل است.

کد خبر 69371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز