همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش معاملات بورس تهران در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان به ۸۹.۵ میلیارد ریال نزدیک شد.

در این روز که ۴۵.۵ میلیون سهم در بورس تهران ردوبدل شد، شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) هم با ۱۳۰.۵ واحد کاهش مواجه شد و به ۴۰ هزار و ۲۷۰ واحد بازگشت.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) در معاملات این روز با کاهش ۳۲.۴ واحدی روبرو شد و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۳۱ واحد به عقب بازگشت تا روی ۸ هزار و ۴۳۱ واحد بایستد.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) نیز کاهش ۱۸.۵ واحدی را در کارنامه معاملات این روز برای خود به ثبت رساند.

طی معاملات این روز در بورس اوراق بهادار تهران، ۱۰.۳۲ میلیون سهم گل‌گهر توسط یک هزار و ۶۲۵ نفر به فروش گذاشته شد. ارزش سهام یاد شده در این روز در مجموع ۲۶۷.۶ میلیارد ریال برآورد شد.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای معاملات بورس تهران، امروز دو هزار و ۲۸۲ نفر برای فروش ۱۷.۷ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۲۲۵.۳ میلیارد ریال صف کشیدند و یک هزار و ۲۷۴ نفر برای فروش ۳۶ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۹۴ میلیارد ریال برگه دستور فروش صادر کردند.

سرمایه‌گذاری توسعه معادن، پتروشیمی خارک، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که حجم عرضه سهام آنها در معاملات امروز بورس تهران بیش از سایر شرکت‌ها بود.

در آن سوی بازار نیز بیشترین تقاضا مربوط به سهام ایران ترانسفو بود و ۱۳۲ نفر اقدام به خرید ۱.۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵.۷۵ میلیارد ریال کردند.

کد خبر 68098

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز