شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس تهران در معاملات روز شنبه ۱۸ آبان، بیش از ۲۲.۶ واحد کاهش یافت و روی رقم ۴۱ هزار و ۱۹ واحد متوقف شد.

در این روز که بیش از ۶۴.۵ میلیون سهم به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال بین فعالان بازار سهام دست به دست شد شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم ۵.۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۰ هزار و ۱۹۳ واحد نزدیک شد.

در جریان دادوستدهای این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز با ۱۰ واحد کاهش به ۸ هزار و ۶۲۱ واحد بازگشت و در مقابل شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) رشد ۲۹ واحدی را تجربه کرد و به ۱۲ هزار و ۹۳۹ واحد نزدیک شد.

فعالان بازار سهام امروز بیشترین تعداد دستور خرید را برای سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر کردند به طوری که ۴۱۴ نفر در صف خرید ۳.۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱ میلیارد ریال ایستادند.

سهام ایران ترانسفو نیز ۲۱۵ متقاضی داشت که این تعداد برای خرید ۱.۹ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۹ میلیارد ریال اقدام کردند.

از سوی دیگر در کفه عرضه یک هزار و ۳۲۳ نفر، ۸ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۲۱۰.۸ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و یک هزار و ۱۸۰ نفر هم برای فروش ۳۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۸۳.۵۷ میلیارد ریال صف کشیدند.

حجم عرضه چادرملو نیز امروز به ۱۳.۴۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷۲.۲۴ میلیارد ریال رسید. این سهام در معاملات این روز بورس اوراق بهادار تهران توسط یک هزار و ۷۷۸ نفر به فروش گذاشته شد.

کد خبر 67786

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز