همشهری آتلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس تهران اگر چه توانست در میانه معاملات امروز و تا ساعت ۱۲ خود را در مسیر صعود قرار دهد و ۳۱.۲ واحد افزایش یابد، اما در پایان کار معاملات را با افت ۳۸.۵ واحدی به پایان رساند.

بر این اساس شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) به ۴۰ هزار و ۹۱۹ بازگشت و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم امروز را با ۹.۵ واحد افت به پایان رساند و روی ۱۰ هزار و ۱۶۸ واحد ایستاد.

طی دادوستدهای این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۶ واحد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۲۵.۳ واحد کاهش پیدا کردند.

فولاد مبارکه اصفهان امروز با بیشترین حجم تقاضا مواجه شد و ۳۴۷ دستور خرید برای ۱۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۸.۲ میلیارد ریال صادر شد.

۳۹۷ نفر هم امروز برای خرید ۳.۵ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۰.۵ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

همچنین در معاملات امروز ۱۴۴ دستور خرید برای ۳.۴ میلیون سهم مخابرات به ارزش ۶ میلیارد ریال صادر شد که این شرکت را در ردیف سوم جدول تقاضا قرار داد.

در سوی مقابل یک هزار و ۴۹۴ نفر امروز برای فروش ۹.۳۶ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۲۴۳.۸ میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند و بک هزار و ۷۸۰ نفر هم در صف فروش ۱۳.۵ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۷۳.۵ میلیارد ریال ایستادند.

حجم زیاد سهام به فروش گذاشته شده از سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید هم باعث شد این شرکت در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در ردیف سوم جدول عرضه قرار گیرد. در این روز ۳۰.۷۷ میلیون سهم به ارزش ۱۶۷.۳ میلیارد ریال برای فروش عرضه شد.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای معاملات بورس تهران، در مجموع دادوستدهای امروز، بیش از ۲۱.۶ میلیون سهم به ارزش ۴۱.۶ میلیارد ریال بین فعالان بازار سهام ردوبدل شد.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

کد خبر 67357

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز