همشهری آنلاین - سپیده بهکام: یک روز پس از بازگشایی نماد فولاد مبارکه، فعالان بورس تهران برای خرید این سهم به کارگزاری‌ها مراجعه کردند و این شرکت با بیشترین حجم تقاضا در میان شرکت‌های بورسی روبرو شد.

صدور ۴۵۱ دستور خرید برای ۱۱.۹ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش ۲۷.۵ میلیارد ریال، در معاملات روز دوشنبه ۶ آبان، اگر چه از شیب نزول شاخص‌ها کم کرد اما باز هم شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) ۹۶ واحد کاهش یافت تا به ۴۱ هزار و ۵۵۲ واحد برسد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز امروز را با ۲۳.۹ واحد افت به پایان رساند و به ۱۰ هزار و ۳۲۵ واحد نزدیک شد.

معاملات امروز بورس تهران موجب شد شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۲۲.۷ واحد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۱۳.۵ واحد کاهش یابند.

طی معاملات این روز، پس از فولاد مبارکه، سهامداران بیشتر مایل به خرید سهام مخابرات و پس از آن کشتیرانی بودند به طوری که ۴۱۱ نفر در صف خرید ۱۵ میلیون سهم شرکت مخابرات به ارزش کلی ۲۶.۱ میلیارد ریال ایستادند و ۴۸۶ نفر هم اقدام به خرید ۴.۵ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کردند.

در آن سوی بازار نیز پالایش نفت اصفهان با بیشترین حجم عرضه مواجه بود و یک هزار و ۴۶۳ نفر حدود ۱۱.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۷۱.۷ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

پس از این شرکت بیشترین تعداد دستور فروش‌های صادر شده مربوط به ملی صنایع مس بود که ۴۶۲ نفر برای فروش ۹.۱۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۷.۸ میلیارد ریال صادر کرده بودند.

حجم عرضه پتروشیمی خارک پس از دو شرکت یاد شده از سایر شرکت‌های بورسی طی دادوستدهای امروز بورس تهران بیشتر بود به طوری که ۲.۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۷.۲۷ میلیارد ریال برای فروش عرضه شد.

فولاد خوزستان و پتروشیمی فن‌آوران هم پس از شرکت‌های یاد شده بیشترین حجم عرضه را در معاملات امروز به خود اختصاص دادند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام، امروز در مجموع در بورس اوراق بهادار تهران ۵۰.۶۵ میلیون سهم به ارزش ۱۲۴.۱۷ میلیارد ریال دست به دست شد.

کد خبر 66775

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز