یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: دادوستد سهام فولاد مبارکه روز یکشنبه ۵ آبان ماه پس از بازگشایی نماد این شرکت از سرگرفته شد و به شدت بر روند حرکت‌ شاخص‌های بورس تهران تاثیر گذاشت.

در این روز علاوه بر بازگشایی نماد فولاد مبارکه، دادوستدهای انجام شده روی سهام مخابرات، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس عاملی شد تا سقوط دو هزار و ۳۳۳ واحدی شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) را رقم بزند.

شاخص در این روز به رقم ۴۱ هزار و ۶۴۸ واحد بازگشت و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم با نزدیک به ۵۸۰ واحد افت روی ۱۰ هزار و ۳۴۹ و احد متوقف شد.

همچنین امروز، شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با افت ۵۹۷ واحدی و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با کاهش ۴.۲۲ واحدی کار معاملات را به پایان رساندند.

در این روز کاری یک هزار و ۶۴۳ نفر، ۱۳ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان را به ارزش ۸۳.۲ میلیارد ریال به فروش گذاشتند.

همچنین ۳۲۴ نفر، ۲.۳ میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش ۳۴.۲۳ میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند و ۶۸۲ نفر برای ۵.۹ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۳۳ میلیارد ریال، دستور فروش صادر کردند.

حجم عرضه ملی صنایع مس هم امروز در حدود ۵.۵ میلیون سهم به ارزش ۲۹.۳۶ میلیارد ریال برآورد شد.

از سوی دیگر بیشترین حجم دستور خریدهای صادر شده امروز مربوط به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود به طوری که ۵۳۱ دستور خرید برای ۴.۸ میلیون سه این شرکت به ارزش ۱۳.۸۶ میلیارد ریال صادر شد.

همچنین ۳۴۲ نفر در جریان دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران برای خرید ۳.۱۶ میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش ۹.۸ میلیارد ریال اقدام کردند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام، امروز در مجموع ۵۰.۸۵ میلیون سهم به ارزش ۱۱۲.۴۳ میلیارد ریال بین فعالان بازار سهام دست به دست شد.

کد خبر 66686

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز