یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ظاهرا قرار است این به یک رسم تبدیل شود که شاخص بورس هر روز تا میانه معاملات سیری صعودی داشته باشد اما در پایان، معاملات را با کاهش به پایان برساند.

در معاملات روز یکشنبه ۲۶ آبان نیز، شاخص (شاخص قیمت و بازده نقدی) مسیر خود را به همین منوال طی کرد و در حالی که تا ساعت ۱۱:۴۱ روندی افزایشی داشت اما در پایان معاملات با ۳۷ واحد افت به ۴ هزار و ۱۳۱ واحد بازگشت.

تا ساعت ۱۱:۴۱ بیشترین تعداد دستور خریدی که صادر شده بود مربوط به شرکت سایپا بوداما در انتها مشخص شد حجم تقاضا برای سهام ایران ترانسفو از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بوده است.

در این روز ۲۱۳ نفر برای خرید ۱.۹ میلیون سهم به ارزش ۱۰.۷ میلیارد ریال اقدام کردند و ۱۰۵ نفر هم برای ۶۶۵ هزار و ۷۸۳ سهم نفت بهران به ارزش ۷.۵ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

از سوی دیگر در سمت مقابل بازار یک هزار و ۳۹۶ نفر اقدام به فروش ۸.۵۶ سهم گل‌گهر به ارزش ۲۰۲.۸ میلیارد ریال کردند.

تعداد ۱۵.۵ میلیون سهم چادرملو هم امروز توسط دو هزار و ۵۰ نفر امروز به فروش گذاشته شد که در مجموع ۱۹۱.۷ میلیارد ریال ارزش داشت و حجم عرضه سرمایه‌گذاری امید هم امروز در بورس اوراق بهادار تهران در حدود ۳۴.۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۸۳.۶ میلیارد ریال برآورد شد.

معاملات امروز بورس تهران موجب شد شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۱۹.۲۶ واحد کاهش به ۹ هزار و ۹۵۴ واحد برسد و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم با ۲۱.۵ واحد افت به ۸ هزار و ۳۷۷ واحد عقب‌گرد کند.

در مقابل در این روز شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۱۱.۴۵ واحد افزایش خود را به ۱۲ هزار و ۹۲۸ واحد نزدیک کرد.

پرونده یک روز کاری دیگر در بورس تهران با جابجایی ۶۱.۸ میلیون سهم به ارزش ۱۰۶.۸ میلیارد ریال بسته شد.

کد خبر 68488

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز