دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات نشان می‌دهد که با وجود تنها یک عدد پاسخ به هر 12.5 میلیون هرز‌نامه (Spam)، هرز‌نویسان(Spammers) درآمدی کلان دارند.

محققان با نفوذ و تحت کنترل گرفتن به یک شبکه هرز‌نویسی به درآمد هرز‌نویسان پی‌بردند.

 این مطالعه نشان می‌دهد که تنها یک پاسخ کوچک به هرز‌نامه‌ها به معنی درآمدی چندین میلیون دلاری در سال برای هرز‌نویسان است.

این مطالعه در اوایل سال 2008 و توسط محققانی از دانشگاه‌های کالیفورنیا، برکلی، و سن دیگو انجام شد.

در تلاشی که ما‌ه‌ها به طول انجامید، هفت تیم کامپیوتری به شبکه‌ای به نام Storm نفوذ کردند که در آن هرز‌نویسان از کامپیوترهای افراد عادی برای فرستادن هرز‌نامه‌های خود استفاده می‌کنند.

این شبکه حدود یک میلیون کامپیوتر را در کنترل خود داشته است.

این تیم توسط استفان سویج از دانشگاه سن دیگو رهبری می‌شد و برای راحتی کار به یکی از قسمت‌های شبکه نفوذ کرد. این تیم در نتایج مطالعه خود می نویسند :" بهترین راه برای شناخت یک هرز‌نامه این است که خودت یک هرز‌نویس باشی!"

این تیم با ایجاد مجرایی بین شبکه Storm و کامپیوتر‌های به خدمت در‌آمده، تمام فعالیت‌های شبکه را زیر نظر گرفتند. 75869 کامپیوتر از این مجرا تحت کنترل هرزنویسان بودند.

هرز‌نویسان از دو طریق کار می‌کردند. یکی پخش ویروس و دیگری سایتی قلابی که بازدیدکنندگان را تشویق به خرید یک داروی گیاهی برای افزایش توانایی جنسی آن‌ها می‌کرد.

محققان با نفوذ به این سایت شروع به ارسال هرز‌نامه‌های تبلیغاتی کردند ولی قابلیت‌های پرداخت  را که اطلاعات کارت اعتباری را به هرز‌نویسان ارسال می‌کند مسدود کردند.

بعد از گذشت 26 روز و ارسال 350 میلیون هرز‌نامه، تنها 28 نفر به آن‌ها پاسخ داده‌بودند و به قصد خرید به سایت قلابی دارویی آمده ‌بودند.

این تعداد پاسخ به هرز‌نامه‌ها به معنی 2731.88 دلار در کل و 100 دلار در یک روز برای هرز‌نویسان است.

اگر این میزان را در تمام فعالیت این شبکه حساب کنیم 7000دلار درآمد روزانه هرزنویسان این شبکه خواهد بود که در یک سال به 3.5 میلیون دلار خواهد رسید.

کد خبر 67993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز