جلسه بررسی تشکیل ستاد مدیریت حفظ و نگهداری و بهره‌برداری از آثار تاریخی ری با هدف ارتقای جذب گردشگر با حضور شهردار و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

رابعه تیموری

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ٢٠ با بیان این مطلب گفت : «با توجه به قدمت ٨٠٠٠‌ساله شهرری و وجود آثار تاریخی و مذهبی، در راستای ضرورت حفظ و نگهداری این آثار و هویت فرهنگی و مذهبی ری و ارتقاء و توسعه زیرساخت‌ها و رونق فعالیت‌های گردشگری و به منظور ایجاد تعامل با سازمان‌های متولی، تشکیل ستاد مدیریت حفظ و نگهداری و بهره‌برداری از آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفت. »

«سید محمد ناظم رضوی» افزود : «در این جلسه لزوم انجام مطالعات میدانی برای ایجاد موزه در شهر ری و پیشنهاد پروژه احداث موزه در قلعه‌گبری با هماهنگی میراث فرهنگی و آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بررسی شد. »

 حفظ و نگهداری و بهره‌برداری از آثار تاریخی ری در اولویت 
‌



او با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌های ساماندهی اطراف چشمه علی، موزه قلعه گبری، پوشش سقف بخشی از بازار قدیم ری، ساماندهی جنگل کاری بی‌بی شهربانو، ساماندهی کارخانه سیمان ری و ساماندهی و بهسازی اطراف دژ رشکان ادامه داد : «به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های گردشگری در محدوده آثار تاریخی باید هماهنگی لازم بین بخشی سازمان میراث فرهنگی، آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و شهرداری منطقه انجام شود. »

ناظم رضوی درباره مراحل اجرای پروژه مجموعه فرهنگی و تاریخی بی‌بی شهربانو گفت : «با توجه به پیش بینی انجام شده برای تبدیل این پروژه به مجموعه فرهنگی و گردشگری، در این جلسه بررسی دسترسی این مجموعه به اتوبان امام علی (ع) در دستور کار معاونت‌های عمران، شهرسازی و ترافیک قرار گرفت. »

کد خبر 679880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha