همشهری آنلاین: سفیر لبنان در تهران در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گزارشی از وضعیت لبنان ارائه کرد.

به گزارش مهر در این دیدار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر عزم راسخ و اراده جدی کشورمان برای تداوم حمایت همه جانبه از مردم لبنان، تاکید کرد: توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با توجه به مشترکات عدیده تهران و بیروت، می‌تواند منافع مردم دو کشور را تامین کند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار زین الموسوی، سفیر جدید لبنان در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از ثبات و امنیت کنونی حاکم بر لبنان و بازگشت آرامش به صحنه عمومی این کشور، ‌گفت: تجریه جدید فضای مصالحه و آشتی داخلی بین رهبران سیاسی و طوائف مختلف لبنان می‌تواند به تعمیق آرامش سیاسی در این کشور کمک کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رویکرد وحدت طلبانه رهبران لبنان را در حفظ یکپارچگی این کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: لزوم حراست از دستاوردهای تاریخی مقاومت ملی و اسلامی در دفاع از سرزمین، ‌حاکمیت و استقلال سیاسی، اهمیت حفظ و تحکیم این وحدت را دو چندان می‌کند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر عزم راسخ و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم حمایت همه جانبه از مردم لبنان، تاکید کرد: توسعه روابط دو کشور درابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با توجه به مشترکات عدیده تهران و بیروت، می‌تواند منافع مردم دو کشور را تامین کند.

زین الموسوی، سفیر جدید لبنان در تهران نیز دراین دیدار با تشریح اوضاع کشورش ازحمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور تقدیر کرد و گفت: گسترش مناسبات در بخش‌های مختلف می‌تواند منافع مشترک دو ملت ایران و لبنان را به همراه داشته باشد.

کد خبر 67898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز