همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه 12 آبان در دیدار با امیل‌لحود رئیس‌جمهوری سابق لبنان از ایستادگی و مقاومت آحاد ملت لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس‌جمهوری مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را مقاومت تاریخی دانست و گفت: این مقاومت الگویی برای ملت‌های منطقه است و به همین دلیل ملت لبنان افتخار همه منطقه است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار دولت و ملت لبنان بوده است و امروز نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حیله و نیرنگ تلاش دارد درگیری در منطقه ایجاد کند، گفت: اطمینان داریم برادران ما در لبنان با وحدت، تدبیر، شجاعت و مقاومت، همان‌طور که پیروزمندانه رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه شکست داده‌اند، امروز نیز می‌توانند کشورشان را بازسازی و اداره کنند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: دشمنان ملت لبنان خیلی ضعیف‌تر از گذشته هستند و مردم این کشور می‌توانند تمام کینه‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی را در هم شکنند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه، شرایط بوجود آمده در جهان را فرصتی تازه برای کشورهای منطقه و مستقل از جمله ایران و لبنان دانست و گفت: ما باید قدرت اقتصادی و فرهنگی خود را با همکاری یکدیگر استحکام بخشیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بحران اقتصادی غرب گفت: ما از اینکه جمعی از مردم آمریکا و اروپا به خاطر این بحران در سختی هستند ناراحت هستیم؛ چرا که مردم گناهی ندارند و این حاکمان هستند که فشارهای اقتصادی را به دوش ملت‌های خود وارد کرده‌اند.

امیل‌لحود، رئیس‌جمهور سابق لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان‌نوازی گرم جمهوری اسلامی ایران از وی و همراهانش، گزارشی از آخرین اوضاع منطقه، جهان و کشور متبوعش را ارایه کرد.

رئیس‌جمهور سابق لبنان روابط دو ملت را دوستانه، برادرانه و رو به گسترش دانست و گفت: اراده سیاسی مسؤولان عالی‌رتبه لبنان همواره در جهت توسعه بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

‌لحود افزود: رژیم صهیونیستی امروز با حیله و ترفندهای جدید سعی دارد در منطقه جنگ و درگیری ایجاد کند، اما ملت لبنان هوشیار است و می‌تواند هر توطئه جدیدی را خنثی کند.

رئیس‌جمهور سابق لبنان گفت: ما باید در کنار هم یکدل و متحد باشیم چرا که آینده از آن ملت‌هایی است که در راه حق با ظلم و ستم مبارزه می‌کند.

کد خبر 67363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز