یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: جلسه سه نفره رئیس هیات‌مدیره، مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس برنامه‌های آینده این تیم را ترسیم کرد.

حسین هدایتی، داریوش مصطفوی و افشین قطبی، روز جمعه در منزل رئیس هیا‌ت‌مدیره حضور یافتند تا در مورد اوضاع بحرانی تیمشان به گفت‌وگو بپردازند و آخرین راهکارهای حیاتی برای خارج شدن از بن‌بست اخیر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. نتایج این جلسه، اخراج دی‌کارمو و مارکو از پرسپولیس بود ضمن آنکه هشدار جدی به سرمربی پرسپولیس نیز  داده شد.

در این  هشدار جدی که زمان آن تعیین شد مصطفوی و هدایتی تاکید کردند که تمام کمبودها و خواسته‌های تازه سرمربی تیمشان را تامین می‌کنند به شرط آنکه افشین قطبی در برابر حریفان نتیجه بگیرد و به جبران مافات چند دیدار گذشته بپردازد.  قطبی برخلاف میل باطنی‌اش با خواسته هدایتی و مصطفوی مبنی بر اخراج دی‌کارمو و مارکو موافقت کرد هرچند که بازیکن برزیلی فعلا در تمرینات پرسپولیس حضور دارد.

قطبی درخصوص حضور مجدد دی‌کارمو گفته، این بازیکن برزیلی شرایط روحی خوبی ندارد به همین دلیل نیز به این بازیکن برزیلی هنوز نگفته که باید از پرسپولیس برود.  قطبی ادامه داده، این بازیکن از باشگاه قبلی‌اش در برزیل و همچنین از لیگ سوئیس پیشنهاد دارد اما من نمی‌خواهم بازیکن جوان تیم پرسپولیس به عنوان یک بازیکن اخراجی از تیم پرسپولیس به یک تیم دیگر برود. دی‌کارمو با ما تمرین می‌کند تا پس از مهیا شدن شرایط حضورش در تیم جدید به تیم بعدی خواهانش انتقال یابد.

ناراحتی قطبی 

اخبار فوق‌العاده محرمانه‌ای از جلسه سه‌نفره بعدازظهر جمعه به بیرون درز کرد که سرمربی پرسپولیس را به شدت ناراحت کرده است.  افشین قطبی در گفت‌وگو با دوستان نزدیکش به شدت از این موضوع گلایه کرده که نباید خبرهای خصوصی جلسه‌اش با هدایتی و مصطفوی به بیرون منتقل می‌شد.

سرمربی پرسپولیس که شنبه (دیروز) خبر استعفای خودش و مطرح شدن آن در جلسه روز جمعه را در روزنامه‌های شنبه دید به شدت از این موضوع گلایه داشت و حتی این موضوع را نیز برزبان آورد که نباید خبر کناره‌گیری‌اش رسانه‌ای می‌شد. اعلام آمادگی قطبی برای کناره‌گیری از هدایت پرسپولیس واقعیت داشت اما رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل پرسپولیس، قطبی را مجاب ساختند که در پرسپولیس بماند اما بر جدایی دی‌کارمو و مارکو تاکید کردند که این امر نهایتا با موافقت قطبی نیز همراه شد. هر چند در مورد اخراج این مهاجم اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد.

 حساسیت‌های مصطفوی

در باشگاه پرسپولیس پس از شعارهایی که علیه داریوش مصطفوی در دیدار با صباباتری سر داده شد حساسیت‌های جدیدی به وجود آمده است.

حبیب کاشانی، مدیرعامل سابق پرسپولیس روز شنبه در مصاحبه‌هایی به شدت این موضوع را تکذیب کرد که اتفاقات سکوها و شعار برخی از هواداران پرسپولیس در دیدار با صبا علیه مصطفوی به تحریک او بوده و تاکید کرد به سبب برخی از حساسیت‌ها ترجیح داده پس از کنار رفتن از پست مدیریت پرسپولیس به مجموعه باشگاه سابقش باز نگردد تا از حرف و حدیث‌های احتمالی جلوگیری کند. گرچه حبیب کاشانی به شدت نسبت به شعار تماشاگران واکنش نشان  داده‌ اما گویا شعار علیه مصطفوی خیلی برای کادر مدیریتی جدید گران آمده.   

 تحولات جدید پس از اولتیماتوم

رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس در گفت‌وگویش بر روی این نکته اصرار دارد که هواداران این تیم باید تا نیم‌فصل صبر کنند تا پرسپولیس به شرایط خوبش بازگردد اما استنباط این امر از صحبت‌های مدیران پرسپولیس به خوبی آشکار است که پیکان، آخرین فرصت برای افشین قطبی خواهد بود. افشین قطبی که به درک خوبی از شرایط فعلی رسیده در نظر دارد برای دیدار با پیکان، تحولات بنیادی و اساسی در تیمش به وجود آورد.  استفاده از سیستم 2-4-4، روشی است که قطبی در نظر دارد آن را برای دیدار حساس پرسپولیس مقابل پیکان استفاده کند. نکته قابل تامل در روش جدید قطبی به عناصر مورد نظر قطبی در خط حمله باز می‌گردد. سرمربی پرسپولیس در نظر دارد نیکبخت و توره را به عنوان دو مهاجم نوک تیمش در دیدار با پیکان در پیشانی خط حمله پرسپولیس قرار دهد تا پس از مدت‌ها از روش مورد علاقه و مورد استفاده‌اش 1-3-2-4  صرف‌نظر کند و به سیستم 2-4-4 روی آورد.

 انتخاب از بین 3 مدافع 

در تمرین شنبه پرسپولیس، کادر فنی این تیم خبر از حضور یک مدافع جدید توگویی در پرسپولیس داد؛ مدافعی که به زودی با حضور در تمرین پرسپولیس، شرایط جدیدی را در مورد نحوه جذبش برای کادر فنی پیش روی عناصر تصمیم‌گیرنده این تیم قرار خواهد داد.  جدا از مدافع توگویی، محمد نصرتی از النصر و رحمان رضایی نیز این شانس را دارند که در فهرست انتخاب افشین قطبی قرار گیرند. سرمربی پرسپولیس در جلسه قبلی‌اش با هدایتی و مصطفوی جدا از جذب یک مدافع جدید، خواهان حضور یک هافبک دفاعی جنگنده در پرسپولیس شده است که این امر با موافقت مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره روبه‌رو شده و در این رابطه اقدامات لازم به زودی انجام خواهد شد.

 غیبت باقری و پتروویچ مقابل پیکان

دو مهره کلیدی پرسپولیس در دیدار حساس تیمشان برابر پیکان حضور نخواهند داشت.  کریم باقری و پتروویچ با اخطاری که از رحیم رحیمی‌مقدم در دیدار با صباباتری دریافت کردند دیدار حساس تیمشان مقابل پیکان را از دست دادند. نکته‌ای که مسلما قطبی را ناچار خواهد کرد دست به تغییراتی اجباری در حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین بازی تیمش بزند.

الونگ جایگزین دی‌کارمو  

بازیکن کامرونی تیم فوتبال پرسپولیس پس از طی دوران مصدومیت، به‌زودی در فهرست این تیم جایگزین مهاجم برزیلی خواهد شد.  پس از آنکه در نشست سه‌جانبه هدایتی، مصطفوی و قطبی، مقرر شد  دی‌کارمو مهاجم برزیلی پرسپولیس از این تیم کنار گذاشته شود، سرمربی سرخپوشان با جایگزینی ژاک‌الونگ در این تیم موافقت کرد. براین اساس قرار است نام این مدافع -‌هافبک کامرونی به فهرست بازیکنان این فصل تیم فوتبال پرسپولیس افزوده شود تا وی بتواند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر سرخپوشان را همراهی کند. 

دی‌کارمو، مهاجم برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس که توسط مارکو مربی هموطنش به کادر فنی این تیم معرفی شده بود، در دیدارهایی که به میدان رفت نتوانست عملکرد قابل دفاعی داشته باشد و با انتقادات فراوانی از سوی هواداران و کارشناسان مواجه شد. قرار است وی همراه مارکو به‌زودی از پرسپولیس کنار گذاشته شوند.

کد خبر 67832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز