شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

کریم اعظمی: افشین قطبی مثل فصل گذشته همچنان خوش‌شانس است.

اگر در آخرین دقایق بازی ضربه محسن بیاتی‌نیا تور دروازه را لمس می‌کرد، حالا بلیت سفر سرمربی سرخ‌ها به دبی یکطرفه بود و شاید دیگر راهی برای بازگشت قطبی به پرسپولیس باقی‌ نمی‌ماند.

نوسان در نتایج قهرمان فصل گذشته همچنان ادامه دارد و شاید این مهمترین دلیلی است که مسئولان این باشگاه نمی‌توانند در مورد برکناری قطبی به یک نتیجه قطعی برسند. پرسپولیس در شرایطی مقابل صباباتری به نتیجه مساوی رسید که نسبت به حریفش بازی ضعیف‌تری را از خود به نمایش گذاشت و شاگردان فیروز کریمی می‌توانستند برنده این بازی باشند ولی موقعیت‌های حساس آنها به هدر رفت. حتی افشین قطبی هم بعد از این مسابقه برای اولین  بار در طول فصل اعتراف کرد و گفت: «ما بسیار ضعیف بازی کردیم و شانس آوردیم که ضربه بیاتی‌نیا به تیر دروازه خورد.» البته موضع قطبی درخصوص روند تیمی پرسپولیس و نتایجی که گرفته هنوز مثبت است و او همچنان از خودش دفاع می‌کند.

افشین قطبی بعد از پایان بازی بیشتر از اینکه در مورد نقاط ضعف تیمش حرف بزند، از رسانه‌ها و طرفداران پرسپولیس درحالی که 14 هفته از لیگ گذشته درخواست کرد تا همچنان صبر داشته باشند. او حتی رئال‌مادرید را مثال زد که فصل گذشته قهرمان شد ولی الان دچار افت شده‌ است.

 شعار علیه مصطفوی و تشویق کاشانی

 قابل پیش‌بینی بود که پس از متوقف شدن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، این‌بار کاسه صبر طرفداران این تیم که نیمی از ظرفیت استادیوم را پر کرده بودند لبریز شده و علیه مدیریت، کادر فنی و باشگاه شعار دهند.

بعد از پایان بازی عده‌ای از تماشاگران با سردادن شعارهایی خواستار برکناری داریوش مصطفوی از این تیم شدند و نکته قابل توجه تشویق حبیب کاشانی مدیرعامل فصل گذشته سرخپوشان بود.

تماشاگران پرسپولیس از عملکرد بازیکنان خصوصا مدافعان این تیم هم به شدت انتقاد کردند و از بین پرسپولیسی‌ها فقط نیکبخت و کریمی تشویق شدند. در ضمن هنگامی که قطبی قصد داشت به رختکن برود عده‌ای از تماشاگران با فریادهای بلند نسبت به بازی ضعیف سرخپوشان به قطبی اعتراض کردند و حتی برخی به او گفتند که بهتر است پرسپولیس را ترک کند.

مصطفوی: با این حرف‌ها تخریب نمی‌شوم

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص شعارهای برخی تماشاگران در بازی روز پنجشنبه می‌گوید: «تنها یک گروه از لیدرها و طرفداران برای تضعیف تیم شروع به حرکاتی کردند که نمی‌توانم از آنها اسمی ببرم. روند مطلوبی در پرسپولیس داریم و هیات‌مدیره، کادر فنی و بازیکنان، وظایفشان را انجام می‌دهند اما عده‌ای خاص می‌خواهند تیم ما را تضعیف کنند.» وی تاکید می‌کند: «در فوتبال پست‌های بزرگتری نسبت به جایگاه فعلی‌ام در پرسپولیس داشته‌ام و چنین مسائل و اعتراض‌هایی نمی‌تواند در روحیه من تخریبی ایجاد کند.»

مصطفوی می‌گوید:‌ «به‌نظر من پرسپولیس یکسری مشکلات فنی دارد که کادر فنی باید هرچه زودتر آنها را برطرف کند. تیم ما در بازگشت به عقب و ضدحملات حریفان، ضعف دارد و اگر این مشکل برطرف شود می‌توانیم بهتر نتیجه بگیریم.» وی درخصوص شعار برخی از هواداران پرسپولیس که خواهان بازگشت کاشانی به این تیم شده‌اند، می‌گوید: «او به اندازه کافی برای پرسپولیس زحمت کشید و ما هم برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم تا دل هواداران شاد شود.»

 جایگاه متزلزل قطبی

 تساوی مقابل صباباتری در ورزشگاه آزادی جایگاه قطبی در پرسپولیس را متزلزل‌تر از گذشته کرد شایعات زیادی درخصوص احتمال برکناری او از تیم سرخپوش پایتخت وجود دارد. گفته می‌شود که بعضی از اعضای هیات‌مدیره از جمله حسین هدایتی و فرخزادی تمایلی برای ادامه همکاری با این مربی ندارند و مخالف حضور قطبی در پرسپولیس هستند. این درحالی است که مصطفوی هنوز موضع خاصی درخصوص قطبی نگرفته و همچنان از این مربی حمایت می‌کند.

این روزها شایعات درخصوص احتمال آمدن لوکا بوناچیچ به پرسپولیس مطرح شده ولی مصطفوی این اخبار را تکذیب می‌کند. او به همشهری می‌گوید: «با قطبی میانه خوبی داریم و تا زمانی که با پرسپولیس قرارداد دارد، سرمربی این تیم خواهد بود. من این شایعات را به شدت تکذیب می‌کنم چرا که چنین خبرهایی از کانال یک منبع خاص منتشر می‌شود و کافی است که یک سایت خبری چنین شایعاتی را برای رسیدن به اهداف شخصی‌اش منتشر کند و تمامی روزنامه‌ها از آن استفاده کنند.» مصطفوی تاکید کرد: «ما به هیچ عنوان با لوکا مذاکره نکرده‌ایم و قصد نداریم او را جایگزین قطبی کنیم و همچنان از سرمربی تیم حمایت خواهیم کرد.»

قطبی: خوشحال می‌شوم  بوناچیچ بیاید

قطبی اما در خصوص بازی تیمش مقابل صباباتری می‌گوید: «ما یکی از ضعیف‌ترین مسابقات را در این فصل انجام دادیم و نمی‌دانم چرا فوتبال دلخواه مان را که در تمرینات به خوبی آن را پیاده می‌کنیم در زمین مسابقه به نمایش نمی‌گذاریم. به نظر من پرسپولیس بازیکن ستاره زیاد دارد ولی بازیکن کارگر ندارد.»

قطبی در پاسخ به این سئوال که آیا شما می‌خواهید نتیجه نگرفتن پرسپولیس را به گردن ستاره‌های این تیم بیندازید، می‌گوید: «اصلا چنین منظوری نداشتم و فکر می‌کنم که تمامی تقصیرها را نباید گردن یک فرد خاص بیندازیم. به نظر من در بردوباخت یک تیم، همه سهیم‌اند. ما می‌توانستیم در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشیم ولی انتظارات برآورده نشد و حتی خوش‌شانس بودیم که صبا گل سوم را به ثمر نرساند و موقعیت آنها به تیر دروازه اصابت کرد.» سرمربی پرسپولیس در خصوص اعتراض تماشاگران بعد از پایان مسابقه می‌گوید: «فصل قبل تماشاگران تیم تا آخرین ثانیه پرسپولیس را تشویق می‌کردند و ما در خیلی از بازی‌ها در دقیقه 94 به گل رسیدیم ولی متاسفانه در چند بازی اخیر از طرف آنها فشار زیادی روی بازیکنان ایجاد می‌شود که این تمرکز آنها را به هم می‌ریزد.»

قطبی در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید با کسب این نتایج در آستانه برکناری از پرسپولیس قرار می‌گیرید، می‌گوید: «اگر 10 فصل هم در پرسپولیس باشم و این تیم را قهرمان لیگ برتر و آسیا کنم مطمئن باشید که در فصل یازدهم  پس از  سه باخت بحث برکناری‌ام مطرح می‌شود. همیشه در باشگاه پرسپولیس اولین کسانی را که مقصر می‌دانند مدیرعامل و سرمربی تیم هستند.

در فوتبال همیشه بالا و پایین وجود دارد و تیم‌هایی که قهرمان می‌شوند فصل بعد افت می‌کنند ولی ما شرایط چندان بدی نداریم و فاصله زیادی هم تا صدر جدول وجود ندارد.» سرمربی پرسپولیس در مورد شایعه مذاکره این باشگاه با لوکا بوناچیچ می‌گوید: «خوشحال می‌شوم که بوناچیچ بیاید و جای من را بگیرد. من مشکلی بابت این موضوع ندارم و ایرادی ندارد این مربی که در آستانه اخراج از تیمش قرار دارد به پرسپولیس بیاید.  اگر احساس کنم که دیگر نمی‌توانم برای پرسپولیس مفید باشم شک نکنید اولین نفری خواهم بود که در مورد رفتن از این تیم تصمیم خواهم گرفت و منتظر اتفاق دیگری نمی‌مانم.»

هشدار به قطبی، اخراج 2 برزیلی

آخرین خبرها از پرسپولیس به جلسه ظهر دیروز مصطفوی و هدایتی با افشین قطبی بازمی‌گردد. در این جلسه که در باشگاه پرسپولیس تشکیل شد و سه ساعت و نیم به طول انجامید، مصطفوی در مورد نتایج تیم از قطبی توضیح خواست و به افشین قطبی هشدار داد. مصطفوی به قطبی گفته است که اگر در بازی بعدی نتیجه‌ای غیر از برد کسب کنی، در مورد آینده کاری‌ات تصمیم‌گیری می‌شود.گویا در این جلسه قطبی، آمادگی خود را برای رفتن از پرسپولیس اعلام کرده و گفته حاضرم از پرسپولیس بروم اما این پیشنهاد با مخالفت مدیر عامل مواجه شده است.

در این جلسه حسین هدایتی هم از قطبی خواست تا در مورد نتایج پرسپولیس توضیح دهد و مشکلات فنی تیم را برطرف کند. اما از دیگر تصمیمات این جلسه، اخراج دی‌کارمو و مارکو از پرسپولیس بود. گویا دلیل اصلی این تصمیم انتقاد رسانه‌ها و تماشاگران از این دو بوده است. از تصمیمات دیگر این جلسه آمدن یک مدافع از بین نصرتی و رحمان رضایی به پرسپولیس بود. به نظر می‌رسد با این تصمیمات دیدار با پیکان آخرین فرصت قطبی است.

کد خبر 67720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز