محمدجواد پاینده: پائولو دی‌کارمو؛ این معمای بی‌پاسخ پرسپولیس و قطبی است که در پس هر شکست و حتی پیروزی در کانون توجه قرار می‌گیرد.

بازی‌های ضعیف مهاجم برزیلی و موقعیت‌های فراوانی که دی کارموی 21 ساله از دست می‌دهد پرسپولیس و قطبی را به شدت تحت فشار قرار داده است، خصوصا در روزهایی که پرسپولیس برای فرار از بحران به گلزنی مهاجمانش نیاز دارد.

سرمربی پرسپولیس که حالا بیش از همه فشار انتقادات را احساس می‌کند در گفت‌وگو با همشهری  از جزییات قرارداد دی‌کارمو سخن گفت و به شایعات زیادی که در این خصوص شنیده می‌شود پاسخ داد. قطبی همچنین تاکید کرد که به آینده امیدوار است و در هفته‌های آینده پرسپولیس را موفق‌تر از هفته‌های گذشته خواهیم دید. او البته با توجه به نتایج اخیر تیم سرخپوش، خودش را به عنوان مقصر اصلی معرفی کرد و باز هم مسئولیت شکست را پذیرفت. این پاسخ اما برای هواداران پرسپولیس که از این تیم پرستاره انتظار قهرمانی دارند کافی نخواهد بود.

  • آقای فرخزادی در مصاحبه‌ای گفته‌اند که احتمال خروج نام دی‌کارمو از لیست پرسپولیس وجود دارد.

من با ایشان حرف زدم. آنطور که شنیده‌ام اینطور صحبت نکردند و چنین چیزی نگفته‌اند. آقای فرخزادی گفتند که نظر نهایی را در مورد هر بازیکنی سرمربی تیم خواهد داد.

  •  و شما هنوز به این بازیکن اعتقاد دارید؟

من به همه بازیکنان تیمم اعتقاد دارم و فکر می‌کنم همه آنها می‌توانند به ما کمک کنند.

  •  واقعا فکر می‌کنید این مهاجم برزیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

برای من اسم بازیکن یا کشوری که از آن آمده مهم نیست. من بازیکن را در تمرین می‌بینم و زیر نظر می‌گیرم. این بازیکن جوان هم تلاش خودش را کرده و در تمرینات آماده بوده که به میدان رفته است. هر بازیکنی با کیفیت خاص خودش می‌تواند به تیم کمک کند.

  •  شما از بازی دی کارمو مقابل مقاومت راضی هستید؟

من از هیچ بازیکنی در این مسابقه راضی نبودم. همه ما ضعیف کار کردیم و بازی را باختیم. بازی را در کنترل خودمان داشتیم اما اشتباه کردیم و از موقعیت‌های خودمان سودی نبردیم. در نهایت هم به حریف باختیم. همه مقصر هستند. خود من بیشتر از همه مقصر هستم و مسئولیت شکست را می‌پذیرم.

  •  اما از بازی باقری و نیکبخت به تندی انتقاد کردید.

من چیزی در مورد بازی این 2 بازیکن نگفته‌ام. مصاحبه‌هایی که در این خصوص نوشته شده به هیچ‌وجه واقعیت ندارد. من گفتم که همه بازیکنان ما اشتباه کردند و عملکرد خوبی در این مسابقه نداشتند.

  • با توجه به شرایط موجود ممکن است باز هم دی کارمو در ترکیب اصلی قرار بگیرد؟

من نمی‌توانم پاسخ روشنی به این سئوال بدهم. فقط می‌توانم بگویم 11 بازیکن برتر خودم را مقابل مقاومت به زمین فرستادم و باز هم هر بازیکنی که بهتر و آماده‌تر باشد به میدان می‌رود. باز هم می‌گویم یک بازیکن نمی‌تواند مسئول شکست و ناکامی تیم باشد.

  • شما بیش از حد به این بازیکن اعتقاد دارید، اینطور نیست؟

من اصلا اینطور فکر نمی‌کنم. این بازیکن 21ساله همه تلاش خودش را می‌کند اما در اینجا انتظار زیادی از او وجود دارد. دی‌کارمو از بازی با استقلال به ترکیب ما اضافه شد. تا امروز یک گل و یک پاس گل داشته و خودش را در موقعیت‌های گلزنی زیادی قرار داده است. از سرعت و فیزیک خوبی برخوردار است و جایگیری مناسبی دارد. به نظر من فشار روحی زیادی به او وارد شده است. هواداران و مطبوعات انتظار  زیادی از این بازیکن برزیلی دارند. ما باید انتظار درستی داشته باشیم. یادمان باشد که رونالدو یا ریوالدو را نیاورده‌ایم و هر بازیکن برزیلی مثل آنها نیست. ما با مبلغ کمی این بازیکن را آورده‌ایم پس نباید انتظار فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

  •  اما نیم میلیون دلار رقم کمی نیست.

این رقم به هیچ‌وجه صحت ندارد. فقط 150 هزار دلار برای رضایتنامه این بازیکن پرداخت شده و ماهی 20هزار دلار حقوق می‌گیرد. با این پول نمی‌شود ریوالدو یا رونالدو را به ایران آورد. ما یک مهاجم 21ساله آورده‌ایم که فیزیک خوبی دارد و با سرعت زیادی بازی می‌کند.

  • این شایعه در بین رسانه‌ها گفته می‌شود شما هم بخشی از مبلغ قرارداد این بازیکن را گرفته‌اید که او را بازی می‌دهید. آیا این حرف درست است؟

برای کسانی که این شایعات را می‌سازند واقعا متاسفم. فکر می‌کنم دی‌کارمو تنها بازیکن خارجی است که به فوتبال ایران آمده و همه پولش به خودش رسیده است. هیچکس از قرارداد او درصدی دریافت نکرده و شخصیت من هم بالاتر از این است و اجازه نمی‌دهدکه چنین کاری کنم. من هیچ‌وقت اهل این کارها نبوده‌ام و باز هم چنین کاری نخواهم کرد.

  • استقلال در جدول از شما عبور کرده و طبیعتا این مسئله فشار روانی بیشتری روی پرسپولیس ایجاد می‌کند.

به هیچ‌وجه اینطور نیست. ما پیش از این موقعیت‌های متفاوتی را تجربه کرده‌ایم. در مکان‌های مختلف جدول بوده‌ایم و حالا به بازی‌های آینده امیدواریم. استقلال چند بازی خانگی را انجام داده و حالا چند مسابقه خارج از خانه را تجربه خواهد کرد. در مقابل تیم ما بازی‌های خانگی پیاپی دارد. ما باید از این بازی‌ها استفاده کنیم. فکر می‌کنم می‌توانیم در همین نیم فصل اول رقابت‌های لیگ به صدر جدول برسیم و قهرمانی نیم‌فصل را به دست بیاوریم.

کد خبر 67217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز