بهترین و آسان‌ترین راه برای لذت بردن از مزه خیار و بهره‌مندی از خواص فوق‌العاده‌ای که دارد، درست کردن یک سالاد خیار است. این میان‌وعده فقط با چند ماده اولیه ساده درست می‌شود.

سالاد خیار - Cucumber Salad

 به گزارش همشهری آنلاین، خیار یک افزودنی خوشمزه به انواع سالاد، ساندویچ و حتی نوشیدنی‌ها و دتاکس واترهاست، اما آن‌طور که باید به آن توجه نمی‌شود. بهترین و آسان‌ترین راه برای لذت بردن از مزه خیار و بهره‌مندی از خواص فوق‌العاده‌ای که دارد، درست کردن یک سالاد خیار است. این غذا فقط با چند ماده اولیه ساده درست می‌شود و میان‌وعده‌ای تابستانی و عالی برای پیک‌نیک یا یک بعد از ظهر آرام در خانه است.

هر نوع خیار تازه برای این دستور غذا جواب می‌دهد، اما خیارهای با پوست نازک‌ و دانه‌های ریز  آن را خوشمزه می‌کند. این سالاد را می‌توانید با حداقل زحمت تهیه کنید. اگر خیاری که دارید پوستش کلفت است توصیه می‌کنیم برای سالاد با پوست استفاده نکنید و ابتدا خیارها را پوست بگیرید.

این سالاد فوق‌العاده باطراوت است و به‌راحتی درست می‌شود. خیساندن موسیر با آب سرد یک ترفند عالی است و به تعادل طعم آن کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار

برای درست کردن سالاد خیار به مواد زیر نیاز دارید:

موسیر بزرگ ۱ عدد (به جای موسیر از پیاز هم می‌توان استفاده کرد)
یک کیلو خیار
۱/۴ فنجان سرکه سیب
شکر یک و نیم قاشق چای‌خوری
۳/۴ قاشق چای‌خوری نمک 
۱/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

طرز تهیه سالاد خیار

۱- موسیر یا اگر از پیاز استفاده می‌کنید آنها را پوست بگیرید و به حلقه‌های نازک برش دهید. موسیر را در یک کاسه کوچک بگذارید، سپس روی آن آب خنک بریزید. این کار به لطافت بخشیدن به طعم تند موسیر کمک می‌کند. اگر از پیاز استفاده می‌کنید نیاز به خیساندن پیازها ندارید.

بعد از حلقه کردن موسیر یا پیازها آنها را کنار بگذارید.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود


۲- سر و انتهای خیارها را ببرید و کنار بگذارید؛ در سالاد نیندازید. خیارها را به حلقه‌های نازک برش دهید. اگر خیارهای شما پوست کلفتی دارند، قبل از برش دادن پوست آنها را بگیرید.

► اگر خیاری که استفاده می‌کنید دانه‌های درشت دارد، به جای حلقه کردن، ابتدا آنها را از طول نصف کنید و دوباره قسمت نصف شده را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. سپس دانه‌های وسط خیار را با چاقو بردارید و کنار بگذارید. بعد خیارها را به قطعات دلخواهتان خرد کنید.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

۳- در یک کاسه متوسط یا ظرف سرو، سرکه، شکر، نمک و فلفل را با همزن بزنید تا شکر تا حد زیادی حل شود. خیارها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و مواد به خورد خیارها بروند.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

۴- موسیرها را خوب آبکش کنید، سپس آنها را به خیارها اضافه کنید. (اگر از پیاز استفاده می‌کنید نیازی به آبکشی ندارید چون آنها را نخیسانده‌اید.) در صورت استفاده از جعفری، این سبزی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

۶- سالادتان آماده‌ است و می‌توانید آن را سرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای طعم بهتر، روی سالاد خیار را بپوشانید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. قبل از سرو دوباره سالاد را هم بزنید.

طرز تهیه متفاوت‌ترین سالاد خیار | سالادی ارزان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود

تغییری که می‌توانید به دستور تهیه این سالاد بدهید

به راحتی می‌توان این سالاد خیار ساده را تغییر داد. در اینجا چند ایده وجود دارد:

۱- اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری روغن کنجد و دانه کنجد طعم بی‌نظیری به این سالاد می‌دهد.

۲- جعفری را با سبزی دیگری هم می‌توانید عوض کنید. شوید تازه یک انتخاب محبوب است و طعمی شبیه به ترشی شوید به سالاد می‌دهد.

۳- موسیر را می‌توان با پیاز قرمز، پیاز زرد، پیاز شیرین یا حتی پیاز سبز خرد شده جایگزین کرد (نیازی به خیس کردن پیاز نیست).

۴- یک یا دو گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید تا این سالاد تابستانی رنگارنگی باشد.

۵- پنیر فتای خرد شده را برای خامه‌ای و نمکی شدن طعم سالاد خیار می‌توان به مخلوط اضافه کرد.

کد خبر 677602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha