مجموع نظرات: ۲۶
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۲ نفر

همه نشانه‌های کمبود ویتامین D که باید به آن‌ها توجه کنیم در این گزارش آمده است.

ویتامین دی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حفظ سطح طبیعی ویتامین D برای یک زندگی سالم ضروری است، اما کمبود آن می‌تواند باعث بروز علائم خطرناک شود. تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم شاید دشوار به نظر برسد، اما اطمینان از داشتن ویتامین D کافی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ویتامین D، می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند و انرژی شما را افزایش دهد. ویتامین D به تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن کمک می‌کند. کلسیم و فسفات، مواد مغذی و ضروری برای به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها هستند.

انرژی کافی داشتن، یکی از دلایل مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. بسیاری ممکن است اصلا متوجه نباشند که چقدر کم انرژی هستند و روز به روز خسته‌تر می‌شوند و حتی فکر کنند که این وضعیت عادی است. با این حال، اغلب علت خستگی‌های طولانی مدت و مداوم، کمبود ویتامین D است. این علائم در دراز مدت می‌تواند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و رانندگی و انجام فعالیت‌های عادی را خطرناک کند.

اغلب توصیه می‌شود که در طول ماه‌های پاییز و زمستان روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف شود. از اوایل فروردین تا اواخر شهریور، اکثر مردم باید بتوانند ویتامین D کافی را به طور طبیعی دریافت کنند. کمبود ویتامین D منجر به ناهنجاری‌های استخوانی می‌شود که مستقیماً باعث کاهش روند رشد و کم شدن قدرت عضلات می‌شود. گیرنده‌های ویتامین D بر عملکرد ماهیچه‌های اسکلتی تأثیر می‌گذارد. اساسا، سطوح پایین ویتامین D باعث مشکلات استخوانی، ضعیف شدن قدرت عضلانی و کاهش عملکرد در سراسر بدن می‌شود. این شرایط ممکن است شما را در انجام کارهای اساسی زندگی هم ناتوان بگذارد.

دریافت ویتامین D با میکروگرم محاسبه می‌شود. به طور معمول، مقدار ویتامین D به عنوان واحد بین المللی (IU) بیان می‌شود. یک میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰ IU است. بنابراین، ۱۰ میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰۰ IU است. کودکان از یک سالگی و بزرگسالان، روزانه به ۱۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. نوزادان تا یک سالگی به ۸.۵ تا ۱۰ میکروگرم ویتامین D در روز نیاز دارند. یک میکروگرم ۱، ۰۰۰ برابر کوچکتر از یک میلی گرم است.

کد خبر 676283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    27 7
    باوجردبی پولی وگرونی داروهمه ویتامین های بدن خودمون بچه هامون کمه خدابه خیرکنه
    • مرادف IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      19 7
      ماهم همینطور
    • FR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      54 44
      پولی که برای اینترنت هر روزه هزینه میکنی! چند روزش رو برای خرید ویتامین دی هزینه کن! هم ضروریه و هم خیلی ارزونتر از اینترنت!
  • FR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    29 5
    خب چکارکنه اینترنتم نخره بنده خدااینترنتم لازمه ویتامین هاهم لازمه
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    18 29
    احسنت به شما که گفتین پول اینترنت روبدین ویتامین بخرین واقعا ممنونم واز همین جا دستتون رو می‌بوسم .
  • کیارش IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    36 9
    وظیفه دولت هاست که به تناسب کمبود ویتامین با توجه به موقعیت جغرافیا نسبت به تامین آن برای مردم اقدام نماید که صد افسوس ...!
  • الیاس IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    24 6
    این‌که‌عکس‌ویتامین‌ای‌هست