همشهرث آنلاین: ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیت ملقب به کاکا در ۲۲ آوریل سال ۱۹۸۲ در شهر برازیلیا، پایتخت برزیل به دنیا آمد.

کاکا

وی دوره نوجوانی و جوانی خود را با عضویت در تیم باشگاهی سائوپائولو سپری کرد و از ابتدای سال ۲۰۰۱ عضو تیم بزرگسالان این باشگاه شد و در ۱۳۱ بازی رسمی ۴۸ گل برای این تیم زد.

وی در ژوئن ۲۰۰۳ سائوپائولو را ترک کرد و به میلان، یکی از بهترین باشگاه‌های ایتالیا و اروپا پیوست. کاکا در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۵ با کارولین فرزند نماینده کمپانی دیور، در شهر سائوپائولوی ازدواج کرد.

کاکا پیراهن معروف شماره ‪۱۰‬ را که اسطوره‌هایی مثل په‌له، دیه‌گو مارادونا ، میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان بر تن کرده‌اند و هزاران جوان آرزوی پوشیدن آن را دارند، در میلان برتن کرد.

کاکا از مدت‌ها قبل تلاش کرد تا با دین اسلام آشنا شود. او برای این منظور از دوستان مسلمان خود کمک گرفت و از آنها پرسش هایی درباره دین اسلام کرد؛ حتی به منابع دین اسلام دسترسی پیدا کرد و به آگاهی زیادی از این دین رسید. سر انجام دین اسلام را پذیرفت و نام عبدالرحمان را برای خود برگزید.

او با نام اصلی ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیت در خانواده‌ای متمول در سائوپائولو متولد شده و در حالیکه ‪ ۲۰‬ساله بود، در جام جهانی ‪ ۲۰۰۲‬ که برزیل پنجمین قهرمانی‌اش را بدست آورد، حضورداشت.

مطبوعات برزیل معتقد بودند او هافبک‌های افسانه‌ای مثل ریولینو و سوکراتس را محو خواهد کرد تا اینکه در سال ‪ ۲۰۰۳‬به میلان ملحق شد.

وی گل‌های زیادی برای میلان نزد، اما گل‌های متعددی برای هم تیمی‌هایش ساخت. با این وصف با ‪ ۱۰‬گل در ۱۳‬مسابقه کمک کرد میلان انتقام باخت به لیورپول در فینال چمپیونزلیگ ‪ ۲۰۰۵‬را بگیرد. کاکا تا سال ‪ ۲۰۱۱‬ پیش از اینکه ‪۳۰‬ ساله شود، با میلان قرارداد دارد.

کد خبر 67575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز