سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران سیاست‌های بودجه سال 1388 شهرداری تهران با اصلاحاتی به تصویب رسید.

به گزارش همشهری، در جریان تصویب این طرح، هنگام بررسی تبصره مربوط به ممنوع بودن به‌کارگیری نیروی انسانی جدید در سال 1388 در شهرداری، حسین پورزرندی، معاون مالی اداری شهرداری تهران با اعلام اینکه بین 60 تا 80 درصد نیروهای فعال در بخش‌های مختلف شهرداری از تخصص‌های مرتبط برخوردار نیستند، اظهار‌داشت: هم‌اکنون شهرداری تهران در رابطه با نیروهای متخصص عمرانی با کمبود مواجه است.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر با وحشتناک خواندن این آمار خواستار آن شد تا  در یک جلسه اختصاصا  بر وضعیت استخدام نیروهای غیرمتخصص و ریزش نیرو در5 سال گذشته شهرداری رسیدگی و سقف به‌کارگیری نیروی انسانی جدید تعیین شود.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز گفت: به کار‌گیری نیروی انسانی جدید خوب است اما به شرط آنکه در جهت بهینه‌سازی نیروها و جایگزینی افراد متخصص و کارا باشد ضمن اینکه باید تکلیف به‌کارگیری نیروهای بازنشسته جدید مطابق با قانون نیز روشن شود.

وی ادامه داد: بهتر است مانند همان طرح پلاک به پلاک جایگزینی خودروها برای جایگزینی نیروهای متخصص به جای غیر‌متخصص نیز فرد به فرد عمل شود.

برنامه 5 ساله آب تهران

دیروز همچنین یک فوریت طرح برنامه 5ساله آب تهران به تصویب شورای شهر تهران رسید.
رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در دفاع از تصویب یک فوریت این طرح گفت: تهران پایین‌ترین سرانه منابع آب کشور را دارد و با محدودیت جدی تامین منابع آبی روبه‌روست.

این امر شرایطی را فراهم کرده که به ناچار سهم قابل توجهی از آب مورد نیاز تهران هم‌اکنون از چاه‌ها و آب‌های زیر‌زمینی تامین می‌شود. در حالی‌که طرح سد‌ ماملو  و طرح جامع آبرسانی تهران با کمبود اعتبار در سال‌جاری مواجه بوده است.

وی تاکید کرد: اگر ‌این شرایط ادامه یابد 18 سال طول خواهد کشید تا تهران به این منبع آبی دسترسی پیدا کند؛ آن هم در شرایطی که مناطق جنوبی شهر به‌ویژه منطقه 20 به‌شدت نیازمند تامین آب شرب بهداشتی از ناحیه سد ماملو است.

حمزه شکیب  نیز با اعلام اینکه  آب تهران به‌دلیل فرسودگی لوله‌های آبرسانی به‌صورت نشتی به هدر می‌رود ،گفت: چنانچه سازمان آب بتواند با نوسازی شبکه، همین مشکل را فقط رفع کند حرکت بسیار سازنده‌ای خواهد بود.

دستور جلسه بعدی شورای شهر تهران تصویب یک فوریت ساختار بودجه نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری بود.

خادم در این باره گفت: بعد از مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی بر تشکیل نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری و با عنایت به توجه شورای شهر تهران درخصوص ضرورت راه‌اندازی و اجرای ماموریت‌های این نهاد، شورای شهر اصرار دارد در جهت تامین هزینه‌ها، امکانات و تجهیزات و برنامه‌های امسال نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری، هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم تامین شود.

دیروز حسن بیادی به ایراد تذکر نسبت به اجرایی‌نشدن مصوبات طرح جامع شهر تهران در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پرداخت.

در همین باره محمد تقوی، معاون حقوقی، پارلمانی و امور شوراهای شهرداری تهران خواستار آن شد تا با فراهم‌شدن یک فرصت مناسب برای معاونت شهرسازی، درجهت تنویر و تضارب آرا  این اظهارات تلاش شود و پس از آن، نسبت به انتقادات مطروحه از سوی نایب رئیس شورا نتیجه‌گیری نهایی به عمل آید.

کد خبر 67520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز