هفته‌نامه‌ی دوچرخه: نخستین جشنواره‌ی «کتاب‌های‌ اقتباس ادبی کودک و نوجوان» از سوی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

جشنواره‌ی «کتاب‌های اقتباسی ادبی کودک و نوجوان»

این جشنواره با همت «مریم جلالی»، رئیس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی برپا شده است.

«مه‌دخت پورخالقی چترودی»، عضو انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و استادتمام دانشگاه فردوسی مشهد، دبیر نخستین دوره‌ی این جشنواره است و به گفته‌ی او قرار است این جشنواره هر دوسال یک‌بار برگزار شود.

بر اساس این گزارش، ادبیات کلاسیک و اقتباس از آن در ساخت بنیان‌های فکری کودک و نوجوان بسیار تأثیرگذار است و نگاه آن‌ها را به زندگی گذشتگان معطوف کرده و راه‌گشای زندگی آینده‌ی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر پس از جشنواره‌ی داستان‌های دینی کودک و نوجوان، رئیس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان این انجمن، شکل‌گیری نخستین جشنواره‌ی کتاب‌های‌ اقتباس ادبی کودک و نوجوان را لازم و ضروری دانست تا این جشنواره به جلوگیری از اقتباس‌های ادبی شتاب‌زده و بی‌کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان کشور کمک کند.

این جشنواره فرصتی است تا بتوان کاستی‌های موجود در حوزه‌ی ادبیات اقتباسی کودک و نوجوان ایران را پس از انتخاب آثار به‌صورت علمی بازیابی و اعلام کرد.

تا حالا ناشرانی هم‌چون «پرتقال»، «مهرستان»، «انتشارات کودکان»، «رود آبی»، «سوره‌ی ‌مهر»، «نشرثالث» و «انتشارات مدرسه»، برخی کتاب‌های اقتباسی خود را برای بررسی به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کرده‌اند.

کد خبر 674808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha