همشهری‌آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران آگاهی را عنصر اساسی پیشرفت مادی و معنوی بشر دانست و تصریح کرد: اگر آگاهی جامعه بالا برود پنجره فساد در رده‌های گوناگون آن بسته‌تر می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه شغل خبرنگاری بسیار شریف اما پرخطر و حساس است، رسانه‌ها و روزنامه‌ها را یکی از ابزارهای مهم آگاهی جامعه دانست و گفت: در نظام اسلامی هرکس خیر و مصالح مملکت را می‌خواهد، باید جریان اطلاع‌رسانی صحیح را تقویت کند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اکنون دوره انفجار اطلاعات است و ابزار اطلاع‌رسانی نیز بسیار متنوع و زیاد شده است، محدود کردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را بی‌نتیجه و غیرعقلانی دانست و گفت: محدودیت‌های غیرمنطقی که هم اکنون به روزنامه‌نگاران تحمیل می‌شود باعث می‌شود دریچه‌های اطلاع‌رسانی صحیح و قانونی مسدود شود و در این وضعیت شایعات و خرافات رواج یافته و مردم خبرهای صحیح را نیز باور نمی‌کنند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، با تنوع کنونی رسانه‌ها دیگر هیچ خبری مخفی نمی‌ماند، مصلحت نظام، ملت و آبروی کشور را در گروی جریان سالم و آزاد اطلاعات دانست و گفت: البته شرط این کار است که مولدین خبر و روزنامه‌نگاران نیز به تعهدات قانونی و اخلاقی خود پای‌بند باشند و مصلحت کشور و نظام را همواره مد نظر قرار دهند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انضباط را شرط مهم اطلاع‌رسانی صحیح دانست و تأکید کرد: انشاءالله روزنامه‌نگاران به تعهدات اخلاقی خود پایبندند و مسئولین نیز از فضای بوجود آمده کمال استفاده را در جهت مصالح کشور بنمایند.

 در ابتدای این دیدار  علی مزروعی رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و برخی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با اشاره به تاریخچه تشکیل این انجمن اهداف و برنامه‌های انجمن را تشریح کردند و برخی موانع و محدودیت‌های پیش‌روی این انجمن را برشمردند.

کد خبر 67480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز