جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: «دولت باید از اول سال گرانی‌های اخیر را اعمال می‌کرد اما برای اینکه در ماه رمضان مشکلی برای مردم ایجاد نشود این کار را بعد از ماه رمضان انجام داد که البته برای مردم تفاوتی نخواهد کرد، چون به هیچ وجه بنا نیست قیمت نان و دارو برای مردم تغییر کند.»

جعفر قادری

همشهری آنلاین - مرضیه ثمره‌حسینی: جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین می‌گوید: «بخشی از تغییرات قیمتی و گرانی‌های روزهای اخیر مربوط به جنگ روسیه و اوکراین و تورم جهانی است که تحت تاثیر آن قیمت گندم و نهاده‌های روغنی به شدت افزایش یافته؛ بخشی از گرانی‌ها هم به اتفاقات و مسائل داخلی از جمله قاچاق برمی‌گردد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تغییرات قیمتی در عرصه بین‌المللی می‌افزاید: «در حال حاضر همه کشورها درگیر گرانی و تورم هستند؛ برای نمونه، ترکیه در سال گذشته تورم ۷۰ درصدی را پشت سر گذاشت؛ کشورهای منطقه هم همین وضعیت را دارند و تنها کشورهای نفت‌خیز هستند که با درآمدهای نفتی توانسته‌اند این نوسانات را بگیرند. حتی در آلمان تورمی بروز کرده که در ۴۰ سال گذشته این کشور بی‌سابقه بوده است.»

اصلا جای نگرانی نیست

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه هزینه‌های دولت شدیدا افزایش یافته است، می‌گوید: «دولت باید از اول سال گرانی‌های اخیر را اعمال می‌کرد اما برای اینکه در ماه رمضان مشکلی برای مردم ایجاد نشود این کار را بعد از ماه رمضان انجام داد که البته برای مردم تفاوتی نخواهد کرد، چون به هیچ وجه بنا نیست قیمت نان و دارو برای مردم تغییر کند و بر این اساس اصلا جای نگرانی نیست. در مورد اقلام دیگر مانند نان ساندویچی و ماکارونی هم پیگیر هستیم اصلاحاتی صورت گیرد تا قیمت این اقلام هم با وضعیت معیشت مردم متناسب شود. در مورد روغن نیز بناست که یارانه روغن پرداخت شود. بنابراین، این گرانی‌ها چندان روی زندگی مردم تاثیری نخواهد گذاشت.»

با اعمال سیاست‌های جبرانی درصدد بهبود وضعیت هستیم

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در مورد چشم‌انداز اقتصادی پیش روی کشور به همشهری آنلاین می‌گوید: «در حال حاضر همه اختیارات به دولت داده شده و دولت باید مدیریت کند. در این میان ممکن است تصمیمات دولت ایراد و اِشکالاتی داشته باشد که باید در کنار دولت بود تا اشکالات برطرف شود. باید با سیاست‌های جبرانی به فکر سامان‌دادن به وضعیت مردم بود تا فشاری بر آنها وارد نشود. درواقع در شرایطی که نمی‌شود قیمت‌ها را پایین نگه داشت و قاچاق هم وجود دارد و از طرف دیگر استفاده بی‌رویه هم وجود دارد وقتی که عرضه کمتر از تقاضا باشد راهی جز سیاست‌های جبرانی و اعطای یارانه و کوپن وجود ندارد.»

کد خبر 674679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • راغب IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    شما مجلس نشینها بودجه رو تایید یا رد میکنید بعد میفرمایید قرار نبود ممکنه اصلا نمی دانید تو بودجه جدید قراره چقدر فشار به مردم بیاد