سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح علی کردان وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علی کردان وزیر کشور و کامران دانشجو قائم مقام و معاون سیاسی این وزارتخانه در صحن علنی مجلس حضور یافته‌اند.

طرح استیضاح کردان وزیر کشور در سه بند و با امضای 28 نماینده با موضوع عدم صراحت و صداقت شفاف در جلسه علنی پنج آبان ماه اعلام وصول شد.

طراحان طرح استیضاح کردان وزیر کشور با استناد به مواد 227 و 228 آیین نامه داخلی، عدم صداقت شخص وزیر در جریان کسب رای اعتماد مجلس در پاسخ به سخن مخالفان مبنی بر معتبر نبودن دکترای افتخاری وی از دانشگاه آکسفورد انگلستان و نیز مدرک کارشناسی ارشد وی از دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از محورهای این طرح استیضاح اعلام کردند.

دریافت حقوق با مدرک غیر معتبر و عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با رتبه دانشیاری و با مدرک غیر معتبر از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیش از این اعلام کرده بود که این متن این استیضاح مطابق قانون ناظر بر عملکرد وزیر در دوره مسوولیت خود در وزارتخانه نبوده است و به همین علت در نشست استیضاح وزیر کشور حضور نمی‌یابد.

بر اساس ماده 227 آیین نامه داخلی مجلس استیضاح وقتی در مجلس قابل طرح است که با امضای حداقل 10 نماینده باشد.

همچنین طبق ماده 231 در جلسه استیضاح پس از بیانات استیضاح کنندگان رئیس جمهور می‌تواند به دفاع از وزیر مورد استیضاح بپردازد و وزیر نیز از خود دفاع کند حداکثر وقت دفاع از استیضاح برای یک وزیر سه ساعت است.

وزیر می‌تواند یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نماینده موافق خود قرار دهد.

علی کردان 15 مرداد ماه سال جاری با 169 رای موافق مجلس به عنوان وزیر کشور انتخاب شده بود.

کد خبر 67436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز