مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

دمنوش به برای بسیاری از بیماری‌ها درمان خوبی است. در این مطلب با خواص بی‌نظیر دمنوش به آشنا می‌شوید.

دمنوش - به‌ليمو - نوشيدني - تغذيه

به گزارش همشهری آنلاین، برای تهیه دمنوش میوه به، به یک قاشق از میوه خشک شده به احتیاج است که آن را درون قوری ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه صبر می‌کنید تا حسابی دم بکشد تا، به‌ها رنگ پس دهند. این دمنوش برای بسیاری از بیماری‌ها درمان خوبی است. در ادامه این مطلب از خواص بی‌نظیر دمنوش به مطلع خواهید شد.

تقویت اعصاب

دمنوش به یک دمنوش برای شب‌های بلند زمستان است و روزهای گرم تابستان که خاصیت آرام‌بخش دارد، جوشانده برگ‌های این میوه دارای ویتامین B است که این ویتامین موجب آرامش و تقویت قلب است. 

مفید برای پوست

علاوه بر عصاره برگ درخت که به صورت پمادهای موضعی برای درمان سوزش و خارش‌های پوستی موثرند، دمنوش به نیز بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌هایش با پیری زودرس مبارزه کند. 

مفید برای لاغری

از دمنوش‌های مناسب برای لاغری دمنوش به است، این دمنوش باعث با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، کم شدن اشتها و بهبود گوارش موجب لاغری فرد می‌شود.

مفید، هنگام سرماخوردگی

همانطور که دانه‌های به از قدیم درمان گلودرد و نرمی سینه بوده خود میوه به نیز خاصیتی موثر برای درمان سرماخوردگی دارد، دمنوش به ضد ویروس، ضد باکتری اس، پس در رفع سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار مفید است.

مفید برای زنان باردار

به از میوه‌های سفارش شده‌ای است که خوردنش برای زنان باردار بسیار مفید است، البته از این دمنوش در ماه‌های اولیه بارداری مجازند که بنوشند. میوه به سبب زیبا شدن و خوش آب و رنگ شدن جنین می‌شود. فیبر غذایی، پتاسیم، قند و ویتامین C از موادی مفیدی است که در این میوه وجود دارد.

تقویت رحم در قاعدگی

کسانی که دچار خونریزی شدید در ایام قاعدگی می‌شوند از دمنوش به می‌توانند برای تقویت رحمشان استفاده کنند.

مقوی قلب

نوشیدن دمنوش به ایمنی بیماران قلبی را بالا می‌برد و از دیگر افراد نیز از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و مقوی قلب است.

مفید برای مشکلات معده

دمنوش به برای درمان بیماری‌های ناشی از تنش‌های عصبی که بر معده وارد می‌شود مفید است و فنول های موجود در آن مسکنی برای زخم معده است. استفاده روزانه از این دمنوش در وعده صبحانه رفلاکس معده را نیز برطرف خواهد کرد.

مفید برای دیابت

دمنوش به، سطح سرمی AST ,ALT و ALP در بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد، بافت کبدی آنها را تقویت می کند، علاوه بر آن به خاطر ترکیبات پلی فنولیک خود قند خونشان را پایین می‌آورد و از مقدار اوره خون آنها کم می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

کد خبر 672938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha