فرهنگسرای اندیشه، با برگزاری «نذر و اهدای کتاب» در سال ۱۴۰۱ از شهروندان دعوت می‌کند تا کتاب‌های بدون استفاده خود را به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا کنند.

156638717 (1).jpg

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه دراین‌باره گفت: «از سال گذشته با راه‌اندازی پایگاه نذر و اهدای کتاب، تلاش کردیم تا ضمن تعریف مکانیزم درست و دقیق برای اهدای یار مهربان، کتاب‌های بلااستفاده شهروندان را به دست افرادی برسانیم که از این نعمت محروم اما در عین حال مشتاق اندیشه‌های جدید نهفته در این آثار هستند.»
 

«معصومه آبرون» افزود: «در این حرکت مردمی، بسیاری از کتاب‌خوان‌ها، کتاب‌هایی که دیگر نیازی به آنها نداشته را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهدا می‌کنند تا در اختیار کتابخانه اندیشه قرار گیرد. سپس این کتاب‌های ارزشمند، دسته‌بندی شده و به کتابخانه‌های مناطق محروم، مدارس و دانش‌آموزان سراسر کشور اهدا می‌شود تا کتابخانه‌های این مناطق تجهیز شود.»

او ادامه داد: «تاکنون ۶ مرحله از اهدای کتاب توسط فرهنگسرای اندیشه انجام شده و در مجموع حدود ۳هزارجلد کتاب به کتابخانه‌های کمتر برخوردار در سراسر کشور اهدا شده است. از جمله کتابخانه‌های محروم مناطق هدف می‌توان به استان کردستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ... اشاره کرد.» 
 

این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به فعالیت خود برای جمع‌آوری منابع و تجهیز کتابخانه‌های سراسر کشور ادامه داردو علاقه‌مندان برای مشارکت می‌توانند به خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

پویش نذر کتاب در اندیشه | یار مهربان از پایتخت به شهرهای محروم می‌رود

کد خبر 672250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha