بیست و دومین تکه از پایتخت به دلیل داشتن بوستان‌های جنگلی و فضای سبز بی‌شمار از سرانه مطلوبی در این زمینه برخوردار است. باتوجه به شدت وزش باد و طوفان در روزهای اخیر، درختان این محدوده از پایتخت آسیب یا کنده نشدند.

فضای سبز

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در روزهای اخیر درختان بسیاری در نقاط مختلف کلانشهر سقوط کرده یا آسیب دیدند. «علیرضا علی بخشی» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه۲۲ درباره وضعیت درختان در قطب گردشگری پایتخت باتوجه به شت وزش باد می‌گوید: «طبق اعلام سازمان هواشناسی در پی طوفان‌های اخیر تاکنون هیچ مورد سقوط درخت گزارش نشده و خوشبختانه درختان و فضای سبز این بخش از پایتخت از هر باد و طوفانی درامان بوده است.

بیشترین درختان منطقه در پارک‌های جنگلی چیتگر، وردآورد، خرگوش دره، لتمال کن وجود دارد که از نوع درختان سوزنی برگ هستند. با توجه به اینکه حجم قابل توجهی درخت در این محدوده از پایتخت به شکل کهنسال وجود دارد، هیچ کدام آسیب ندیدند.»

۲هزار و ۶۰۰ هکتار فضای سبز و جنگل درامان از باد و طوفان


او می‌افزاید: «۲هزار و ۶۰۰هکتار فضای سبز و جنگلی در منطقه۲۲ وجود دارد که با اقدامات و تدابیر صورت گرفته در زمان صحیح این نتیجه مطلوب را به دنبال داشته است. برای مثال یکی از دلایل این است که در فصل هرس درختان اقدامات قابل توجهی در حوزه فضای سبز صورت گرفته و همچنین در طرح تحول نگهداشت شهر رسیدگی قابل قبولی در حفظ فضای سبز این منطقه انجام شده است. درختان بادام کوهی، داغداغان، زالزالک و زیتون تلخ از جمله درختان و گونه‌های درختی این منطقه محسوب می‌شود. »

به گفته علی‌بخشی در معابر منطقه۲۲ بیشتر درختان پهن برگ کاشته شدند.

کد خبر 672011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha