تایوان در حال توسعه موشک‌هایی است که می‌توانند به پایگاه‌های هوایی دشمن حمله و موشک‌های کروز را سرنگون کنند. همچنین آنها هواپیماهای بدون سرنشینی که می‌توانند مکان‌های شلیک موشک‌های دشمن را هدف قرار دهند را نیز در دستور کار خود دارد.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان سال گذشته ۸.۲۰ میلیارد دلار را برای هزینه‌های نظامی اضافی طی ۵ سال آینده تصویب کرد، زیرا تنش‌ها با چین که این جزیره را قلمرو خود می‌داند، به سطح جدیدی رسیده است و هواپیماهای نظامی چینی بارها در مرز دفاع هوایی تایوان پرواز کرده‌اند.

وزارت دفاع این جزیره در ماه گذشته گفت که تایوان قصد دارد ظرفیت تولید سالانه موشک‌های خود را بیش از دو برابر کند و به نزدیک به ۵۰۰ موشک در سال جاری برساند.

در گزارشی به پارلمان این هفته، که نسخه‌ای از آن توسط رویترز بررسی شد، مؤسسه ملی علوم و فناوری چانگ‌شان که متعلق به ارتش است، جزئیات بیشتری از آنچه موشک‌ها و پهپادهای در حال توسعه در جنگ می‌توانند انجام دهند را ارائه کرد.

موشک زمین به زمین هسیونگ شنگ که به گفته کارشناسان می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشد، در دو نسخه عرضه می‌شود: یکی با کلاهک انفجاری قوی برای ضربه زدن به پناهگاه‌ها و مراکز فرماندهی توانمندشده و دیگری با مهمات «پراکنده» برای ضربه زدن و وارد آوردن تلفات.

چیه چانگ، محقق بنیاد سیاست ملی مستقر در تایپه، گفت که هسیونگ شنگ می‌تواند به اکثر پایگاه‌های تحت فرماندهی تئاتر شرقی ارتش چین، از جمله پایگاه‌های نزدیک شانگهای و استان ژجیانگ دسترسی پیدا کند.

او گفت: «این می‌تواند ظرفیت ارتش تایوان را برای به تأخیر انداختن یا فلج کردن سرعت تهاجم نیروهای چین افزایش دهد و دستیابی به یک جنگ سریع را برای آنها دشوار کند».

موشک سطح به هوای پیشرفته Sky Bow III برای سرنگونی موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین جت‌های جنگنده طراحی شده است.

یکی از منابع امنیتی غربی مستقر در تایوان به رویترز گفت که اگرچه تایوان تجهیزاتی مانند موشک‌های ضد کشتی هارپون را از ایالات متحده دریافت می‌کند، اما برنامه موشکی خود کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این جزیره مانند اوکراین مجبور به اتکا به منابع خارجی نخواهد بود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «این یک استراتژی پوششی است.»

این موسسه گفت هواپیماهای بدون سرنشین که اوکراین از آنها برای تأثیرات زیادی علیه ارتش روسیه استفاده کرده است، می‌توانند به سایت‌های پرتاب موشک‌های دشمن حمله و یا به عنوان طعمه برای کمک به شناسایی رادارهای دشمن عمل کنند.

چهار تاسیسات جدید شامل پایگاه‌ها و کارخانه‌های تعمیر تا سال ۲۰۲۵ برای پهپادهای جدید ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وزارت دفاع پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تولید «پهپادهای تهاجمی» نامشخص با هدف تولید سالانه ۴۸ فروند از این نوع را آغاز کند.

اطلاعات کمی در مورد پهپادهای تولید داخل فاش شده است. وزارت دفاع ماه گذشته اعلام کرد که اولین دسته از پهپادهای MQ-۹ Reaper ساخت ایالات متحده که می‌توانند به موشک مسلح شوند و در برد طولانی عمل کنند، تا سال ۲۰۲۵ وارد خدمت تایوان خواهند شد.

کد خبر 671560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha