یک دادگاه روسی، شرکت آلفابت صاحب گوگل را به‌دلیل حذف نکردن اطلاعات جعلی درباره درگیری در اوکراین و ویدیوهای یوتیوب که توسط گروه‌های راست افراطی اوکراینی تولید شده است، به پرداخت ۱۳۷ هزار و ۷۶۳ دلار جریمه محکوم کرد.

یوتیوب

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رگولاتور ارتباطات روسیه در اوایل ماه جاری اعلام کرد که اقداماتی را برای مجازات گوگل به دلیل «اشاعه جعلی» در یوتیوب انجام می‌دهد و پیش‌تر به شرکت آمریکایی هشدار داده بود که در صورت عدم رعایت آن جریمه می‌شود؛ بخشی از نبرد گسترده‌تر با شرکت‌های فناوری خارجی و رسانه‌ها برای کنترل جریان اطلاعات.

دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو پنجشنبه (امروز) اعلام کرد گوگل به ارتکاب تخلفات اداری مجرم شناخته و در دو مورد به پرداخت ۴ میلیون روبل و ۷ میلیون روبل جریمه نقدی محکوم شد.

خبرگزاری تاس گفت این جریمه‌ها به آنچه مسکو توزیع داده‌های نادرست در مورد تلفات نیروهای روسی و تلفات غیرنظامیان در اوکراین و همچنین توزیع کلیپ‌های ویدئویی در یوتیوب را که توسط گروه‌های راست افراطی اوکراینی مانند گردان ملی‌گرایان آزوف تولید می‌شود، ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید:

روسیه برخی از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی خارجی، از جمله فیسبوک و اینستاگرام را مسدود کرده، اما یوتیوب، اگرچه تحت فشار فزاینده دولت روسیه قرار دارد، همچنان در دسترس است.

خبرگزاری RIA روز پنجشنبه گزارش داد که پرونده دیگری علیه گوگل به دلیل پخش ویدئوهایی در یوتیوب که خواستار حملات تروریستی در روسیه شده بودند، تشکیل شده است.

کد خبر 671466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha