دولت هند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ۲۲ کانال یوتیوب، از جمله ۴ کانال پاکستانی‌الاصل را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در مورد موضوعات مربوط به امنیت ملی و نظم عمومی، ممنوع کرده است.

یوتیوب

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اطلاعات این کشور گفت کانال‌های مسدود شده یوتیوب در مجموع ۲.۶ میلیارد بیننده داشته‌اند.

دولت که تحت قوانین فناوری اطلاعات هند از «اختیارات اضطراری» استفاده کرد، گفت که برای اولین بار ۱۸ کانال یوتیوب هند را مسدود کرده است، در حالی که اقدامات قبلی روی حساب‌هایی متمرکز شده بود که گفته بود از پاکستان کار می‌کردند.

دولت هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: از چندین کانال یوتیوب برای ارسال اخبار جعلی در مورد موضوعات مختلف مانند نیروهای مسلح هند استفاده شده است.

در ماه‌های دسامبر و ژانویه، وزارت اطلاعات از اختیارات اضطراری مشابه برای مسدود کردن ۵۵ کانال یوتیوب و برخی حساب‌های توییتر و فیسبوک استفاده کرد.

دولت هند از قوانین جدید فناوری اطلاعات که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، استفاده می‌کند که عمدتا با هدف تنظیم شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی بود و به دولت قدرت بیشتری برای حذف محتوا می‌داد.

هند به دنبال اقدامات سخت‌گیرانه‌تر در قبال غول‌های فناوری ایالات متحده از جمله گوگل و فیسبوک در مورد آنچه که به عنوان اخبار جعلی در پلتفرم‌های خود توصیف می‌کند، بوده است.

بیشتر بخوانید:

در جلسه‌ای در ماه فوریه، مقامات هندی به این شرکت‌ها گفتند که بی‌عملی آنها دولت را مجبور می‌کند، دستور حذف محتوا را صادر کند که به نوبه خود باعث انتقاد بین‌المللی مبنی بر سرکوب آزادی بیان توسط مقامات شد.

گوگل در آن جلسه پیشنهاد داده بود که وزارتخانه باید از علنی کردن تصمیمات حذف خودداری کند، اما این ایده به طور خلاصه توسط مقامات رد شد.

کد خبر 667902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha