ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در حال فکر کردن برای ایجاد یک رسانه اجتماعی جدید است.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ماسک در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتر مبنی بر اینکه آیا او به فکر ساختن یک پلتفرم رسانه اجتماعی متشکل از یک الگوریتم منبع باز و الگوریتمی که آزادی بیان را در اولویت قرار می‌دهد و جایی که تبلیغات در آن حداقل است، می‌اندیشد، پاسخ مثبت داد.

ماسک، یکی از کاربران پرکار توییتر، اخیرا از این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌های آن انتقاد کرده است. او گفته است که این شرکت با عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، دموکراسی را تضعیف می‌کند.

توییت او یک روز پس از آن منتشر شد که او یک نظرسنجی توییتری انجام داد و از کاربران پرسید که آیا معتقدند توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است که بیش از ۷۰ درصد به آن رای «نه» دادند.

ماسک روز جمعه گفته بود: «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید.»

اگر ماسک تصمیم به ایجاد یک پلتفرم جدید داشته باشد، به مجموعه رو به رشدی از شرکت‌های فناوری می‌پیوندد که خود را به عنوان قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و امیدوارند کاربرانی را که احساس می‌کنند دیدگاه‌هایشان در پلتفرم‌هایی مانند توییتر سرکوب می‌شود جذب کند. فیسبوک متا پلتفرم و یوتیوب متعلق به آلفابت نیز همین‌گونه به نظر می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

هیچ‌یک از شرکت‌ها، از جمله Truth Social دونالد ترامپ، Gettr و Parler و سایت ویدیویی رامبل، تاکنون به میزان دسترسی و محبوبیت پلتفرم‌های اصلی نزدیک نشده‌اند.

کد خبر 666376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha